Reklama

"Wanda" w Operze Krakowskiej. Władza wymaga poświęceń

W „Wandzie” wystawionej w Operze Krakowskiej Norwid został dobrze i mądrze przyswojony przez współczesny teatr.

Publikacja: 04.04.2023 03:00

"Wanda" w Operze Krakowskiej. Władza wymaga poświęceń

Foto: Materiały Prasowe

Warto też dodać zaskakujące może stwierdzenie: obok Czesława Niemena Joanna Wnuk-Nazarowa jako druga potrafiła tak przekonująco udowodnić muzyczność poezji Norwida. W „Wandzie”, w której tekst dramatu Norwida poddała jedynie drobnym skrótom, muzyka podąża za słowami i pozwala lepiej zrozumieć ich sens.

Swoista hieratyczność poezji została umiejętnie wpisana w pewien naturalny patos operowej konwencji. Skomplikowane gry słowne Norwida stały się bardziej klarowne, a muzyczna narracja objaśnia ciąg zdarzeń, o których tekst „Wandy” opowiada.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Muzyka klasyczna
Przyjaciel Putina, Walery Giergijew niepożądany we Włoszech
Muzyka klasyczna
Dokąd jadą latem na festiwale najlepsi polscy artyści
Muzyka klasyczna
W Dusznikach nie ma sali koncertowej, ale jest znakomita muzyka
Muzyka klasyczna
Konkurs Moniuszkowski. Tylko jedna Polka wystąpi w finale
Muzyka klasyczna
Konkurs Moniuszkowski. Dziewiątka Polaków śpiewa dalej
Reklama
Reklama