Reklama

Wyniki „Tenet” w Polsce. Sukces, czy porażka?

Nieco ponad 92 tys. biletów sprzedały kina w Polsce na długo wyczekiwany film Christophera Nolana – „Tenet” – wynika z danych Boxoffice.pl, dostęp do których uzyskaliśmy. Są to dane obejmujące 5 dni, od premiery w minioną środę. Dotychczasowe wpływy kas biletowych z wejściówek na ten film to 1,83 mln zł.

Aktualizacja: 02.09.2020 16:38 Publikacja: 02.09.2020 15:53

Wyniki „Tenet” w Polsce. Sukces, czy porażka?

Foto: materiały prasowe

Według „Variety", w sumie w tym czasie film przyniósł 53 mln dol. wpływów. To ponoć wynik zaskakująco dobry, ale trzeba wiedzieć, że wypracowany w 41 krajach. W Eurpie rynkiem, który przyniósł twórcom największe wpływy jest Wielka Brytania (7,1 mln dol.).

- Wynik filmu „Tenet" - blisko 100 tys. widzów od dnia premiery – jest bliski wynikom otwarć poprzednich filmów Nolana, sprzed wybuchu pandemii COVID-19. Trzeba pamiętać, że z jednej strony nadal utrzymują się nastroje i restrykcje związane z pandemią, z drugiej - za nami weekend przygotowań do rozpoczęcia roku szkolnego  – komentuje Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios (Grupa Agora).

Christopher Nolan wyreżyserował ostatnio „Dunkierkę" (około 116 tys. osób w weekend otwarcia), a 10 lat temu „Incepcję".

Według Jagiełło, niego trzeba wziąć pod uwagę, że filmy grane będą teraz dłużej, a co za tym idzie pierwsze dni wyświetlania i ich wyniki nie będą tak istotne dla całości rezultatu.

- Jest za wcześnie, aby oceniać, z jakim rezultatem zamknie się 2020 rok w branży kinowej. Przełomowym momentem dla kin może być wrzesień. Warner Bros, po pozytywnych doświadczeniach z premierą filmu „Tenet", nie będzie już chyba mieć wątpliwości, że warto wprowadzić na duże ekrany „Wonder Woman". W listopadzie będziemy czekać na kolejne przygody Jamesa Bonda – dodał Jagiełło.

Reklama
Reklama

- Ostatni weekend w stosunku do poprzedniego przyniósł 60-proc. wzrost widowni w kinach Helios – zdradza Jagiełło. Dodaje, że sieć powoli rezygnuje z wynajmu sal na prywatne seanse. – Repertuar jest coraz ciekawszy, gramy coraz więcej nowości – wyjaśnia.

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama