Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu" Grzegorz Siemionczyk laureatem nagrody Grand Press Economy

Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, został laureatem tegorocznej nagrody Grand Press Economy.

Aktualizacja: 09.12.2020 09:45 Publikacja: 08.12.2020 21:08

Grzegorz Siemionczyk podczas przyznania nagrody Grand Press Economy 2020

Grzegorz Siemionczyk podczas przyznania nagrody Grand Press Economy 2020

Foto: materiały prasowe

Magazyn „Press” poinformował na swoim koncie na Twitterze o nagrodzeniu Grzegorza Siemionczyka w konkursie Grand Press Economy. Ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną, przyznanie nagrody za 2020 rok odbyło się w formie zdalnej.

Grzegorz Siemionczyk od 2008 roku opisuje w „Rzeczpospolitej” i „Parkiecie” w prosty sposób skomplikowane zagadnienia makroekonomicze. Jak zauważyła redakcja „Press” przy nominacji, praca Siemionczyka jest „rzadkim przykładem jakościowego dziennikarstwa, wspartego samodzielną pracą analityczną. Jest specjalistą od głębokiej analizy działań banków centralnych i polityki pieniężnej. Jak nikt prezentuje konsekwencje decyzji władz monetarnych Polski i krajów sąsiednich, a także czołowych banków centralnych świata. Uważnie śledzi i wychwytuje trendy w światowej ekonomii, ma nosa do rozmówców: już parę razy udało mu się przeprowadzić wywiad z osobą, która potem otrzymała ekonomicznego Nobla”.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne