Ten trend wpisuje się w tendencje ogólnoświatowe. Według organizacji Broadband Forum w I kwartale 2008 r. na całym świecie IPTV odbierało już 15,4 mln osób, czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Najwięcej klientów dostawcy IPTV mają dziś w Europie (w I kwartale było ich na naszym kontynencie 8,4 mln), następnie w rejonie Azji i Pacyfiku (2,6 mln), Ameryce Północnej (2,3 mln) oraz w południowej i wschodniej Azji (2,1 mln).
– Operatorzy IPTV na całym świecie udowodnili już, że ich systemy mogą wytrzymać tak gwałtowny wzrost liczby użytkowników – zauważa cytowany przez eMarketera John Bosnell, starszy analityk w Point Topic. Zdaniem ekspertów IPTV daje możliwości, które zapewnią jej zyski w dalszej perspektywie. Umożliwia widzowi np. kompilowanie własnego programu m.in. z materiałów bardzo niszowych, które w klasycznej telewizji nie mogłyby być emitowane, bo nie zapewniłyby wystarczająco dużego zainteresowania masowej widowni.
O tym, że IPTV ma ogromne możliwości rozwoju według eMarketera świadczyć mogą rozbieżności w szacunkach dotyczących liczby abonentów w 2011 i 2012 r. Rozrzut jest tu bardzo duży. Analitycy firmy badawczej Informa np. oceniają ją na 38,4 mln osób, a iSuppli – na 100 mln.