- Nie zdecydowaliśmy się na podwyżkę naszych prognoz, ponieważ dwa najważniejsze miesiące październik i listopad są wciąż przed nami. Biorąc pod uwagę słabość światowej gospodarki: jest sens poczekać z rewizją całorocznych prognoz. Również tych dotyczących rynku reklamy telewizyjnej - mówi Karen Burgess, wiceprezes TVN.
Akcje TVN na warszawskim parkiecie poszły w górę o 5 proc. Walory spółki wciąż mają dość niski kurs (akcje straciły od początku roku prawie jedną trzecią), m. in. wskutek mniejszościowego przejęcia (z opcją przejęcia pakietu kontrolnego) platformy "n"
Przychody reklamowe TVN-u wzrosły w II kwartale o 34 proc. Grupa oczekuje, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie o 13 proc. Marża EBITDA (ang. Earnings before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization) ma wynieść 35-37 proc.
TVN nie straciła wiele na Euro 2008 - strategia Polsatu na ten czas okazała się niewypałem.
- Przy obecnej cenie akcji sensowny jest skup akcji do umorzenia, który może przynieść korzyść pozostałym akcjonariuszom - uważa Burgess. Skup miałby się rozpocząć w IV kwartale i zakończyć nie później niż 31 grudnia 2009 r. Do końca roku na ten cel ma pójść 250 mln zł.