Agora blisko Superstacji

Decyzja o kupnie superstacji może zapaść w tym tygodniu. Po kilku miesiącach rozmów strony są wreszcie bliskie podpisania umowy

Publikacja: 08.10.2008 05:25

UdziaŁ kanałów informacyjnych w oglądalności

UdziaŁ kanałów informacyjnych w oglądalności

Foto: Rzeczpospolita

Z informacji „Rz” wynika, że impas w rozmowach został przełamany i decyzja o odsprzedaniu pakietu udziałów w kanale informacyjno-rozrywkowym wydawcy „Gazety Wyborczej” może zapaść jeszcze w tym tygodniu. Wszystkie dokumenty są już gotowe do podpisania, a Agora dawno temu przejrzała księgi finansowe spółki.

Rozmowy wydłużyły się podobno dlatego, że m.in. jeden z głównych udziałowców spółki Zygmunt Solorz-Żak obawiał się, iż w przyszłości Superstacja może się stać konkurencją dla należącego do niego kanału Polsat News. Transakcja miałaby bowiem dojść do skutku pod jednym warunkiem – Agora stałaby się większościowym udziałowcem kanału. Jak informował Presserwis, właściciel Polsatu starał się zastrzec w rozmowach z Agorą, że profil kanału się nie zmieni. Uruchomiony w tym roku Polsat News ma rywalizować z TVN 24.

Jeszcze we wrześniu udział Polsat News w ogólnopolskiej widowni był niemal identyczny jak Superstacji. W ciągu trzech miesięcy istnienia stacji informacyjnej Zygmunta Solorza-Żaka nie udało się nadrobić dystansu do TVN 24.

W sumie za 33 proc. udziałów w Superstacji, które dziś należą – po połowie – do powiązanej z Solorzem-Żakiem radomskiej spółki Ster oraz prezesa stacji Ryszarda Krajewskiego, Agora ma zapłacić w gotówce 20 mln zł.

Solorz-Żak nie chciał wczoraj komentować żadnych informacji na temat Superstacji.

O planowanej transakcji nie wypowiada się też prezes i założyciel kanału Ryszard Krajewski. Zastrzega jednak, że Superstacja nie jest konkurencją dla kanałów informacyjnych.

– Ktokolwiek się obawia, że Superstacja zagraża innej stacji newsowej, myli się. Wzorowana na amerykańskim kanale Fox News Superstacja to zupełnie inna telewizja niż TVN 24 czy Polsat News. Zajmuje niszę, której żadna z nich nie zamierza zagospodarowywać – mówi Krajewski.

Działająca od dwóch lat Superstacja inwestora strategicznego poszukuje od końca 2006 roku, gdy z planów zainwestowania w nią zrezygnował fundusz inwestycyjny Capital Partners SA. Potem połowę udziałów odkupiła od Ryszarda Krajewskiego spółka Ster. Teraz trzecim udziałowcem, który kupi równą liczbę akcji od obu udziałowców, zostanie Agora.

Superstacja jest na razie nierentowna. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, jakie pojawiają się na rynku, właściciele wciąż jeszcze co miesiąc dopłacają ok. 30 proc. jej budżetu. Jednak, jak deklarował Ryszard Krajewski w czerwcu, do końca roku stacja ma szansę zrównoważyć wpływy z wydatkami.

[ramka]Polsat News jest odpowiedzią Polsatu na stację TVN 24. Kanał grupy TVN jest liderem satelitarnych kanałów informacyjnych. [/ramka]

Z informacji „Rz” wynika, że impas w rozmowach został przełamany i decyzja o odsprzedaniu pakietu udziałów w kanale informacyjno-rozrywkowym wydawcy „Gazety Wyborczej” może zapaść jeszcze w tym tygodniu. Wszystkie dokumenty są już gotowe do podpisania, a Agora dawno temu przejrzała księgi finansowe spółki.

Rozmowy wydłużyły się podobno dlatego, że m.in. jeden z głównych udziałowców spółki Zygmunt Solorz-Żak obawiał się, iż w przyszłości Superstacja może się stać konkurencją dla należącego do niego kanału Polsat News. Transakcja miałaby bowiem dojść do skutku pod jednym warunkiem – Agora stałaby się większościowym udziałowcem kanału. Jak informował Presserwis, właściciel Polsatu starał się zastrzec w rozmowach z Agorą, że profil kanału się nie zmieni. Uruchomiony w tym roku Polsat News ma rywalizować z TVN 24.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku