– Nie wykluczamy nawet spadku wartości rynku reklamowego w tym roku – powiedział „Rz” Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting. Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku CR Media obniżyło prognozę wzrostu reklamowego rynku w 2009 roku do 1,7 proc., do 7,59 mld zł. – Zakładaliśmy, że polska gospodarka będzie się rozwijać w tempie 2,5 – 3,2 proc. Są już jednak prognozy, które mówią o wzroście PKB na poziomie 1,5 proc., a przy takim tempie rozwoju wartość rynku reklamy się skurczy – mówił wówczas Chodorowski.
To niejedyna pesymistyczna prognoza reklamowa na ten rok. Jak podał portal Wirtualnemedia.pl, według Tomasza Chełmeckiego, dyrektora generalnego domu mediowego Starlink, w tym roku wartość polskiego rynku reklamy wzrośnie o od 0 do 3 proc.
Dla porównania w 2008 r., według Starlinka, wydatki reklamowe były o 12 proc. wyższe niż rok wcześniej i sięgnęły 7,36 mld zł.
Zdaniem Starlinka najszybciej będą rosły wydatki na reklamę w Internecie, ale tempo rozwoju tego segmentu rynku spadnie nawet dwukrotnie, z 30 proc. w 2008 r. do 15 – 18 proc. w tym roku.
W pozostałych segmentach rynku będzie jeszcze gorzej. Wydatki na reklamę w telewizji mają być wyższe o zaledwie kilka procent (w ubiegłym roku skok wyniósł 16 – 17 proc.).