Nadciąga reklamowa bessa

Wydatki na reklamę mogą w tym roku nawet spaść. Eksperci ostrzegają, że spowolnienie uderzy po kieszeni dzienniki

Publikacja: 28.01.2009 04:20

– Nie wykluczamy nawet spadku wartości rynku reklamowego w tym roku – powiedział „Rz” Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting. Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku CR Media obniżyło prognozę wzrostu reklamowego rynku w 2009 roku do 1,7 proc., do 7,59 mld zł. – Zakładaliśmy, że polska gospodarka będzie się rozwijać w tempie 2,5 – 3,2 proc. Są już jednak prognozy, które mówią o wzroście PKB na poziomie 1,5 proc., a przy takim tempie rozwoju wartość rynku reklamy się skurczy – mówił wówczas Chodorowski.

To niejedyna pesymistyczna prognoza reklamowa na ten rok. Jak podał portal Wirtualnemedia.pl, według Tomasza Chełmeckiego, dyrektora generalnego domu mediowego Starlink, w tym roku wartość polskiego rynku reklamy wzrośnie o od 0 do 3 proc.

Dla porównania w 2008 r., według Starlinka, wydatki reklamowe były o 12 proc. wyższe niż rok wcześniej i sięgnęły 7,36 mld zł.

Zdaniem Starlinka najszybciej będą rosły wydatki na reklamę w Internecie, ale tempo rozwoju tego segmentu rynku spadnie nawet dwukrotnie, z 30 proc. w 2008 r. do 15 – 18 proc. w tym roku.

W pozostałych segmentach rynku będzie jeszcze gorzej. Wydatki na reklamę w telewizji mają być wyższe o zaledwie kilka procent (w ubiegłym roku skok wyniósł 16 – 17 proc.).

W porównaniu z rokiem ubiegłym mogą natomiast spaść wydatki na reklamę w gazetach codziennych. Już w 2008 r. było nie najlepiej. Jak szacuje Starlink, wzrost wyniósł tylko 4 proc.

– Nie wykluczamy nawet spadku wartości rynku reklamowego w tym roku – powiedział „Rz” Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting. Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku CR Media obniżyło prognozę wzrostu reklamowego rynku w 2009 roku do 1,7 proc., do 7,59 mld zł. – Zakładaliśmy, że polska gospodarka będzie się rozwijać w tempie 2,5 – 3,2 proc. Są już jednak prognozy, które mówią o wzroście PKB na poziomie 1,5 proc., a przy takim tempie rozwoju wartość rynku reklamy się skurczy – mówił wówczas Chodorowski.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie