Reklama

Bauer nie chce, by Ruch kolportował jego tytuły

Wydawca wypowiedział Ruchowi umowy dystrybucji swoich tytułów. To jeszcze bardziej osłabi lidera kolportażu, którego udziały w rynku stale spadają

Publikacja: 03.02.2009 03:07

Bauer nie chce, by Ruch kolportował jego tytuły

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Wydawnictwo Bauer wypowiedziało Ruchowi umowy na kolportaż 54 tytułów prasowych. Wśród nich są między innymi „Tele Tydzień”, „Tina”, „Twój Styl” czy „Pani”.

Okres wypowiedzenia dla umów o sprzedaż egzemplarzową i w prenumeracie wynosi 3 miesiące, przy czym początek terminu wypowiedzenia zależy od konstrukcji konkretnej umowy. Konsekwencją wypowiedzenia umowy będą niższe przychody Ruchu ze sprzedaży prasy. Szacunkowa wartość wszystkich wypowiedzianych umów w okresie 5 lat może sięgnąć kwoty 50 mln zł.

Wydawnictwo Bauer nie podało przyczyn wypowiedzenia umów Ruchowi. Z Maciejem Brzozowskim, dyrektorem PR Grupy Bauer w Polsce, „Rz” nie udało się wczoraj skontaktować.

Decyzja Bauera osłabi Ruch i wzmocni jego konkurencję, bo wydawnictwo Bauer to największy wydawca kolorowej prasy w Polsce. Łączny nakład jego pism to ok. 350 milionów egzemplarzy rocznie. W portfolio ma m.in. liczne wysokonakładowe TV guide’y, jak „Tele Tydzień”, „To & Owo”, „Super TV” czy „Imperium TV”. Wydaje też rozrywkowe magazyny, jak „Rewia” czy „Na Żywo”, ale też „Show”, luksusowe magazyny „Panią” i „Twój Styl” oraz pisma młodzieżowe, między innymi „Bravo”.

Ruch to obok kieleckiego Kolportera jeden z dwóch największych kolporterów prasy w Polsce. Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy z lutego ubiegłego roku, miał 41,3 proc. udziałów w rynku kolportażu w Polsce (konkurencyjny Kolporter miał wtedy 37,7 proc.). Jego udział w rynku spada jednak m.in. ze względu na kurczącą się sieć sprzedaży. Zarząd Ruchu w najbliższym czasie zwróci się do wydawnictwa Bauer o podanie przyczyn wypowiedzenia łączących strony umów – podał wczoraj Ruch w komunikacie.

Reklama
Reklama

Po trzech kwartałach Ruch miał ponad 1,1 mld zł przychodów i prawie 11 mln zł straty netto.

Wydawnictwo Bauer wypowiedziało Ruchowi umowy na kolportaż 54 tytułów prasowych. Wśród nich są między innymi „Tele Tydzień”, „Tina”, „Twój Styl” czy „Pani”.

Okres wypowiedzenia dla umów o sprzedaż egzemplarzową i w prenumeracie wynosi 3 miesiące, przy czym początek terminu wypowiedzenia zależy od konstrukcji konkretnej umowy. Konsekwencją wypowiedzenia umowy będą niższe przychody Ruchu ze sprzedaży prasy. Szacunkowa wartość wszystkich wypowiedzianych umów w okresie 5 lat może sięgnąć kwoty 50 mln zł.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama