Bauer nie chce, by Ruch kolportował jego tytuły

Wydawca wypowiedział Ruchowi umowy dystrybucji swoich tytułów. To jeszcze bardziej osłabi lidera kolportażu, którego udziały w rynku stale spadają

Publikacja: 03.02.2009 03:07

Bauer nie chce, by Ruch kolportował jego tytuły

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Wydawnictwo Bauer wypowiedziało Ruchowi umowy na kolportaż 54 tytułów prasowych. Wśród nich są między innymi „Tele Tydzień”, „Tina”, „Twój Styl” czy „Pani”.

Okres wypowiedzenia dla umów o sprzedaż egzemplarzową i w prenumeracie wynosi 3 miesiące, przy czym początek terminu wypowiedzenia zależy od konstrukcji konkretnej umowy. Konsekwencją wypowiedzenia umowy będą niższe przychody Ruchu ze sprzedaży prasy. Szacunkowa wartość wszystkich wypowiedzianych umów w okresie 5 lat może sięgnąć kwoty 50 mln zł.

Wydawnictwo Bauer nie podało przyczyn wypowiedzenia umów Ruchowi. Z Maciejem Brzozowskim, dyrektorem PR Grupy Bauer w Polsce, „Rz” nie udało się wczoraj skontaktować.

Decyzja Bauera osłabi Ruch i wzmocni jego konkurencję, bo wydawnictwo Bauer to największy wydawca kolorowej prasy w Polsce. Łączny nakład jego pism to ok. 350 milionów egzemplarzy rocznie. W portfolio ma m.in. liczne wysokonakładowe TV guide’y, jak „Tele Tydzień”, „To & Owo”, „Super TV” czy „Imperium TV”. Wydaje też rozrywkowe magazyny, jak „Rewia” czy „Na Żywo”, ale też „Show”, luksusowe magazyny „Panią” i „Twój Styl” oraz pisma młodzieżowe, między innymi „Bravo”.

Ruch to obok kieleckiego Kolportera jeden z dwóch największych kolporterów prasy w Polsce. Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy z lutego ubiegłego roku, miał 41,3 proc. udziałów w rynku kolportażu w Polsce (konkurencyjny Kolporter miał wtedy 37,7 proc.). Jego udział w rynku spada jednak m.in. ze względu na kurczącą się sieć sprzedaży. Zarząd Ruchu w najbliższym czasie zwróci się do wydawnictwa Bauer o podanie przyczyn wypowiedzenia łączących strony umów – podał wczoraj Ruch w komunikacie.

Po trzech kwartałach Ruch miał ponad 1,1 mld zł przychodów i prawie 11 mln zł straty netto.

Wydawnictwo Bauer wypowiedziało Ruchowi umowy na kolportaż 54 tytułów prasowych. Wśród nich są między innymi „Tele Tydzień”, „Tina”, „Twój Styl” czy „Pani”.

Okres wypowiedzenia dla umów o sprzedaż egzemplarzową i w prenumeracie wynosi 3 miesiące, przy czym początek terminu wypowiedzenia zależy od konstrukcji konkretnej umowy. Konsekwencją wypowiedzenia umowy będą niższe przychody Ruchu ze sprzedaży prasy. Szacunkowa wartość wszystkich wypowiedzianych umów w okresie 5 lat może sięgnąć kwoty 50 mln zł.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych