Opublikowane wczoraj wyniki za czwarty kwartał były niższe od oczekiwań analityków. Agora znalazła się pod kreską – wykazując 30,7 mln zł straty netto przy 335,9 mln zł przychodów. Dla porównania w ostatnim kwartale 2007 roku spółka miała 26 mln zł zysku netto i o kilka procent wyższe przychody.
Analitycy spodziewali się straty, ale na poziomie 12 mln zł. – Na wyniki spółki w IV kwartale miały wpływ spadek wydatków reklamowych i niższa sprzedaż „Gazety Wyborczej” – komentował Piotr Niemczycki, prezes Agory. Do straty przyczynił się też wart 27,2 mln zł odpis w związku z zakupieniem spółki Trader.com.
W sumie cały rok spółka zakończyła na plusie, osiągając 23,4 mln zł zysku netto i 1,278 mld zł przychodów. Pomimo to jej zysk był czterokrotnie niższy niż w 2007 r.
— Będziemy patrzeć na możliwości akwizycyjne we wszystkich mediach – deklaruje Piotr Niemczycki. Przy poprzednim kryzysie Agora działała podobnie i pozyskała czasopisma i firmę AMS.
Kurs spółki spadł wczoraj o 1,47 proc., do 13,40 zł.