Reklama

Nieudana inwestycja Point Group

Wydawca "Machiny" za inwestycje w outdoorową Media Works płacił akcjami, które teraz przejął pod zastaw. Na razie nie przewiduje wycofania się

Publikacja: 12.08.2009 14:26

Michał M. Lisiecki, prezes Point Group

Michał M. Lisiecki, prezes Point Group

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

- Platforma Mediowa Point Group na razie nie przewiduje wycofania się z inwestycji w firmę reklamy zewnętrznej Media Works - mówi Michał Lisiecki, prezes Point Group.

Notowany na GPW wydawca "Machiny" i "Filmu" zapłacił w 2008 roku za MW własnymi akcjami (sprzedający MW objęli 3,2 mln sztuk akcji Point Group po 2,5 zł każda wyceniając tym samym własną firmę na 8 mln zł).

Point Group właśnie przyjęła część z tych papierów w depozyt w charakterze zabezpieczenia, co tłumaczy troską o interesy własnych akcjonariuszy.

Powodem tego ruchu są słabsze niż oczekiwane i przewidziane w umowie inwestycyjnej wyniki MW. Zgodnie z nią, w bieżącym roku zysk netto outdoorowej grupy ma sięgnąć 4 mln zł. - Rok 2009 jest nieco słabszy w całej branży reklamowej, także outdoor odnotował spadki.

Spółka Media Works nie była na tym tle wyjątkiem i I kwartał 2009 r. był słabszy, a II - tylko średni. Zarząd Media Works podtrzymał prognozy na 2009 r. Prognoza jest więc dobra, ale w trosce o interes naszych akcjonariuszy chcemy mieć pewność, że zostanie wykonana. Stąd "zabezpieczenie" na poczet wykonania wyników - powiedział Lisiecki.

Reklama
Reklama

- Umowa inwestycyjna z czerwca 2008 r. przewiduje korzystny dla PMPG mechanizm rozwiązania umowy i odkupienia spółki przez sprzedających, ale nie jesteśmy tym zainteresowani - zaznaczył Lisiecki.

- Platforma Mediowa Point Group na razie nie przewiduje wycofania się z inwestycji w firmę reklamy zewnętrznej Media Works - mówi Michał Lisiecki, prezes Point Group.

Notowany na GPW wydawca "Machiny" i "Filmu" zapłacił w 2008 roku za MW własnymi akcjami (sprzedający MW objęli 3,2 mln sztuk akcji Point Group po 2,5 zł każda wyceniając tym samym własną firmę na 8 mln zł).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama