Reklama

Bezpłatne gazety w Internecie odejdą do lamusa?

Wprowadzenie opłat za artykuły w sieci nie jest z pewnością proste. Może również nie być tak zyskowne, jak to się wydaje mediom – wynika z artykułu The Economist

Publikacja: 29.08.2009 11:51

Bezpłatne gazety w Internecie odejdą do lamusa?

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Korporacje medialne zapowiadają, że już za kilka lat internetowe wydania gazet będą płatne. Największym orędownikiem wprowadzenia opłat za artykuły jest magnat medialny Rupert Murdoch, właściciel News Corp. Nie jest to jednak tak proste, jak się mediom wydaje.

Wiele amerykańskich gazet regionalnych udostępnia swoje artykuły w sieci za opłatą. Duże dzienniki przerabiały już jednak taki model biznesowy i kompletnie się on nie sprawdził, ponieważ płatne teksty zmniejszały znacznie ruch na stronie, powodując spadek wpływów z reklam.

Gazety szukają więc sprytnego sposobu zmuszenia czytelników do płacenia za pewne treści, tak by nie odstraszyć ich od portalu. Gazety z Wielkiej Brytanii pobierają przykładowo opłaty za podpowiedzi do krzyżówek, w Niemczech zaś popularne są płatne archiwa.

Nikt nie wpadł jednak na idealne rozwiązanie, które zabezpieczy zyski gazet. Artykuły prasowe nie są bowiem produktem na tyle unikalnym, jak utwory muzyczne, za które z powodzeniem pobiera się mikropłatności.

[ramka] [b]Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu "Rzeczpospolitej"[/b]

Reklama
Reklama

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/360669]

[b]"Nadchodzi czas płacenia za gazety w Internecie"[/b] na stronie B7[/ramka]

Korporacje medialne zapowiadają, że już za kilka lat internetowe wydania gazet będą płatne. Największym orędownikiem wprowadzenia opłat za artykuły jest magnat medialny Rupert Murdoch, właściciel News Corp. Nie jest to jednak tak proste, jak się mediom wydaje.

Wiele amerykańskich gazet regionalnych udostępnia swoje artykuły w sieci za opłatą. Duże dzienniki przerabiały już jednak taki model biznesowy i kompletnie się on nie sprawdził, ponieważ płatne teksty zmniejszały znacznie ruch na stronie, powodując spadek wpływów z reklam.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama