Za pięć lat wydatki na reklamę w tych państwach będą już znowu rosły w dwucyfrowym tempie – uważa Media Partners Asia (MPA), niezależna firma badawcza specjalizująca się w analizie rynku mediów i reklamy. To oznacza, że rejon – jako jeden z nielicznych na świecie – jest na dobrej drodze do szybkiego wyjścia z reklamowego kryzysu.

Według MPA w wymienionych pięciu krajach po 4,7-proc. spadku reklamowych wydatków w tym roku zaczną one znów systematycznie rosnąć. W 2011 roku zwiększą się już o 5,6 proc. Według firmy doradczej PricewaterhouseCoopers cały rynek reklamy regionu Azji i Pacyfiku zacznie rosnąć w 2011 roku. Zwiększy się wtedy o 3,3 proc., do 95,76 mld dol. W ciągu najbliższych czterech lat wpływy reklamowe w tym regionie będą rosły średnio o 1,7 proc., podczas gdy np. w dojrzałym rejonie Europy Zachodniej będą spadać średnio o 1,5 proc.

Także według PwC motorami wzrostu na szybko odbijającym się w czasie kryzysu rynku azjatyckim będzie pięć państw wymienianych przez MPA. PwC przewiduje, że średnioroczna stopa wzrostu wydatków na reklamę na rynku chińskim w ciągu najbliższych czterech lat wyniesie 7,5 proc. (w 2013 r. będzie on wart 28,96 mld dol.), a w Indiach i Wietnamie jeszcze więcej, odpowiednio 10,1 proc. i 10,9 proc. W Indonezji wydatki na reklamę będą natomiast w tym czasie rosły średnio o 6 proc.