Przecięty użytkownik telefonu Apple iPhone ściągnął do swojego urządzenia dodatkowe programy warte 80 dol. Oznacza to, że rynek płatnych, dodatkowych aplikacji dla iPhone jest obecnie na całym świecie wart 3,3 mld dol. – wyliczył serwis internetowy AppsFire.com.
Badanie zostało przeprowadzone na 1,2 tys. osób z całego świata. To pierwsze wiarygodne dane na temat App Store, czyli internetowego sklepu koncernu Apple z programami do ściągnięcia na telefon iPhone lub urządzenie iPod Touch.
Od uruchomienia w 2008 r. App Store odnotował ponad 1,5 mld ściągnięć. Przeciętna cena programu to 99 centów. 70 proc. wartości sprzedaży trafia do producenta aplikacji, którą zwykle jest firma trzecia. 30 proc. wartości – do Apple.
Badanie AppsFire to pierwszy raport o App Store bazujący na danych o realnie używanych i kupionych programach, a nie deklaracjach użytkowników w tej sprawie. Jak wynika z wyliczeń, realnym zainteresowaniem użytkowników cieszy się zaledwie 15 z ponad 70 tys. programów dostępnych w App Store. Przeciętna liczba aplikacji zainstalowanych w telefonie użytkownika korzystającego z App Store to 65.
Sukces sklepu amerykańskiego koncernu był jedną z przyczyn, dla których telefon iPhone stał się dla firmy kojarzonej przed 2006 r. wyłącznie z komputerami i odtwarzaczem iPod, najbardziej dochodowym produktem w historii. Przychody Apple w 2008 r. (App Store działa od lipca ubiegłego roku) były o ponad 8 mld dol. większe niż rok wcześniej.