W I kwartale EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) pionu internetowego Agory wyniosła 1,7 mln zł (rok wcześniej było to 0,7 mln zł straty). Sobiesław Pająk, analityk DM IDM, podkreśla też rolę kolekcji wydawniczych, które dały 1,9 mln zł zysku operacyjnego.
Wczoraj na koniec sesji akcje Agory zyskały 3,87 proc., do 24,4 zł. Na korzyść notowań wydawcy „Gazety Wyborczej” zadziałały wyższe od oczekiwań zyski i zarekomendowana przez zarząd dzień przed podaniem wyników dywidenda za 2009 r. (ma wynieść 50 gr na akcję)
[wyimek]1,5 proc. skurczył się w I kw., licząc rok do [/wyimek]
Jak podkreśla Dariusz Górski, analityk Wood & Company, Agora dobrze kontroluje koszty (jej koszty operacyjne netto wyniosły w I kw. 231,4 mln zł, o 13,9 proc. mniej niż rok wcześniej). Gros przychodów grupy pochodzi jednak z reklam, a według Agory w I kwartale reklamodawcy wydali na nie 1,6 mld zł, o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dlatego przychody grupy wyniosły w I kw. 248,1 mln zł, o 9,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł prawie trzykrotnie, do 16,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 21,7 mln zł.