W tym roku na sobotniej gali zamykającej festiwal jedne z najważniejszych nagród – grand prix w kategorii Titanium & Integrated za najbardziej innowacyjną reklamę świata, zdobyły dwie kampanie, które jurorzy nagrodzili za wykorzystanie m.in. mediów społecznościowych.

Grand prix za kampanię zintegrowaną dostała wymyślona przez agencję Wieden+Kennedy akcja fundacji Nike Livestrong, która ma podtrzymywać w ludziach ducha walki z rakiem (wykorzystano powrót do sportu Lance'a Armstronga po ciężkiej walce z nowotworem). Elementem kampanii było nie tylko zaangażowanie ludzi do wymieniania uwag np. na Facebooku, ale także działania na Twitterze – mogli tam wpisywać hasła, które na trasie Tour de France wymalowywał potem sprayem specjalnie stworzony do tego robot Chalkbot. – Każdy aspekt tej kampanii był błyskotliwy – od działań w prasie do wydarzeń specjalnych, zwłaszcza Chalkbota, który był pomysłem bardzo innowacyjnym – mówi Bob Greenberg, przewodniczący jurorów w kategorii Titanium & Integrated i szef agencji R/GA.

Tytanowe grand prix też uwzględniło kampanię w portalach społecznościowych. Otrzymała je akcja sieci sklepów z elektroniką Best Buy, która kładzie nacisk na swoją obsługę, mającą bezstronnie doradzać zdezorientowanym klientom, co kupić. Amerykańska agencja Crispin Porter and Bogusky postanowiły wykorzystać ten jej walor, stwarzając na Twitterze tzw. Twelpforce (gra słów od „help force" – siły pomocnicze), gdzie pracownicy Best Buy radzą ludziom 24 h na dobę, co wybrać w sklepie i dlaczego. – To pomysł zmieniający zasady prowadzenia biznesu – zachwycał się juror Rei Inamoto z agencji AKQA. Tytanowego lwa dostał pomysł szwedzkiej agencji Forsman & Bodenfors Gothenburg, która wypromowała nowy sklep Ikei w Malmö, zakładając na Facebooku konto jego menedżera i ładując do niego zdjęcia aranżacji wnętrz wykonanych przy wykorzystaniu produktów ze sklepu.

Polacy przywiozą z Cannes trzy statuetki – dwie srebrne i jedną brązową. Największym wygranym jest agencja Change Integrated nagrodzona brązową statuetką w kategorii direct za kampanię dla Skody Auto Polska. Telewizyjne spoty reklamowe Skody Superb Kombi, której wyróżnikiem jest szczególnie duży bagażnik sterowany elektronicznie, były pokazywane w TVP 1 i TVP 2 w tym samym czasie. W jednym z nich samochód miał zamknięty bagażnik i widzowie byli informowani, że przełączając się na drugi kanał mogą zobaczyć bagażnik otwarty. W ten sposób agencja podkreślała najważniejszy wyróżnik tego modelu.

Drugą nagrodę agencja Change dostała w kategorii Cyber za kampanię promocyjną dla studia dźwiękowego Genetix. Srebrną statuetkę w kategorii PR Lions przywiezie też do Polski agencja San Markos Warszawa za kampanię edukacyjną „Kumpel z przeszłości. 1944 Live" zrealizowaną na zlecenie biura promocji urzędu miasta Warszawy. Agencja stworzyła na Facebooku profile nieistniejących postaci (Sosna i Kostek) z czasów powstania warszawskiego, które na swoich profilach „relacjonowały" przebieg powstania.