Ale i sprzedaż prasy opiniotwórczej przestała mocno spadać - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne gazet.
Łączna sprzedaż czterech największych gazet ogólnopolskich ("Rz", "Gazety Wyborczej", "Faktu" i "Super Expressu") bez "Dziennika gazety prawnej, którego wyników nie da się jeszcze porównać rok do roku, wyniosła w maju 1,12 mln egz. i była o 2,8 proc. niższa niż rok wcześniej. Stabilna była sprzedaż bulwarówek - "Fakt" sprzedawał codziennie średnio 460,6 tys. egz. (o 1,1, proc. więcej niż rok wcześniej), a "Super Express" - 184,8 tys. egz. (0,7 proc. więcej niż rok wcześniej).
W czołówce gazet codziennych najbardziej spadła sprzedaż "Gazety Wyborczej" - w porównaniu z majem 2009 roku była niższa o 8,7 proc. i wynosiła 338 tys. egz. Majowy wynik "Rz" to 140,2 tys. egz. (spadek o 4,3 proc.), a "Dziennika Gazety Prawnej" - 100,4 tys. egz.