Zgodnie z oczekiwaniami specjalistów spadki sprzedaży dzienników powoli wyhamowują. Tak wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Łączna średnia sprzedaż ”Faktu”, ”Gazety Wyborczej”, ”Rzeczpospolitej” i ”Super Expressu” spadła w lipcu rok do roku o 5,7 proc., do 1,07 miliona egzemplarzy. To wciąż spadek, ale poszczególne tytuły tracą już mniej niż jeszcze w poprzednich miesiącach, kiedy dotykały je nawet dwucyfrowe zniżki sprzedaży.

W lipcu najbardziej obniżyły się wyniki gazet bulwarowych – ”Fakt” stracił 7 proc. (jego lipcowa sprzedaż wynosiła 434 tys. egz.), a ”Super Express” – 6,8 proc. (lipcowy wynik to 177,9 tys. egz.).

Spadek sprzedaży dotknął też ”Gazetę Wyborczą”, której wynik wynosił w lipcu 327,9 tys. egz., o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż ”Rzeczpospolitej” była stabilna – w lipcu codziennie sprzedawało się średnio 134,85 tys. egz., o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej. ”Dziennik Gazeta Prawna”, którego wyników wciąż jeszcze nie można odnosić do ubiegłorocznych (będzie to można robić dopiero w przypadku wyników za październik tego roku), sprzedawał w lipcu codziennie średnio 101,1 tys. egz.

Spadki sprzedaży gazet, choć wciąż widoczne, są mniejsze niż w poprzednich miesiącach, m.in. z uwagi na niższą bazę ubiegłoroczną.