Reklama

Rosyjska wyszukiwarka na amerykańskiej giełdzie

Największa rosyjska wyszukiwarka zadebiutuje na nowojorskiej giełdzie. Firma została wyceniona na ponad 7 mld dol.

Publikacja: 10.05.2011 15:19

Yandex N.V. (zarejestrowana w Holandii) jest w Rosji popularniejsza niż Google. Ma ponad 55 proc. rynku wyszukiwarek w Rosji, 33 proc. na Ukrainie oraz 25 proc. w Kazachstanie.

Dziś firma ogłosiła przedział cenowy za akcję typu A (20-22 dol.), z czego wynika, że została wyceniona na 6,38 mld dol. - 7,02 mld dol.. To o prawie 2 mld dol. więcej niż debiut Mail.ru w Londynie w listopadzie 2010 r.

Yandex w wyniku IPO, zaplanowanego na koniec maja, chce otrzymać do 1,2 mld dol.. Przeznaczy je na inwestycje w ludzi i nowe technologie, oraz przejęcie firm o podobnym profilu. Debiut organizują Morgan Stanley i Deutsche Bank.

Firma powstała w 1997 r założona przez grupę przyjaciół. W 2009 r ponad 60 proc. akcji kupiły fundusze inwestycyjne: UFG Asset Management, Baring Vostok Capital Partners i Tiger Global Management. Złota akcja należy do Sbierbanku. Daje prawo veta na transakcje z pakietami akcji powyżej 25 proc.

Dziś firma zatrudnia 2000 ludzi, ma podpisaną umowę o współpracy m.in. z Facebook.

Reklama
Reklama

W 2010 r przychody firmy wzrosły o 43 proc. do 410 mln dol., a liczba ogłoszeń zyskała 40 proc. i przekroczyła 180 tys.

Yandex jest zaliczany do 50 najbardziej innowacyjnych firm świata (26 miejsce w rankingu Fast Company).

Yandex N.V. (zarejestrowana w Holandii) jest w Rosji popularniejsza niż Google. Ma ponad 55 proc. rynku wyszukiwarek w Rosji, 33 proc. na Ukrainie oraz 25 proc. w Kazachstanie.

Dziś firma ogłosiła przedział cenowy za akcję typu A (20-22 dol.), z czego wynika, że została wyceniona na 6,38 mld dol. - 7,02 mld dol.. To o prawie 2 mld dol. więcej niż debiut Mail.ru w Londynie w listopadzie 2010 r.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama