Większość Polaków korzysta już z Internetu - wynika z najnowszych badań Net Track

Ich liczba ciągle rośnie ( w 2010 roku wskaźnik wynosił 52, proc.). Jak podaje autor badania, instytut MillwardBrown SMG/KRC, największą grupę internautów (39 proc.) stanowią w Polsce ludzie w wieku 25-39 lat, nieco mniejszą osoby w wieku 15-24 lata oraz 40-59 lat (po 28 proc.). Najgorsza sytuacja jest wśród osób mających więcej niż 60 lat: to tylko 5 proc. korzystających z sieci Polaków.

Najczęściej korzystają z Internetu ludzie z wykształceniem średnim (stanowią 41 proc. wynika to zapewne z tego, że najbardziej obyci z siecią młodzi ludzie jeszcze nie skończyli studiów) oraz wyższym ( 28 proc.). Gros internautów (71,2 proc.) to sieciowi heavy-userzy: korzystają z sieci codziennie lub prawie codziennie. Druga największa grupa (19,9 proc.) wchodzi do sieci kilka razy w tygodniu.

W przeprowadzanym przez MillwardBrown SMG/KRC badaniu najbardziej znaną witryną internetową jest Google.pl (kojarzy ją 59,8 proc. internautów. Kolejne są Allegro.pl (53,9 proc.) oraz Onet.pl (43,2 proc.).