Takie zaskakujące wyniki przynoszą badania serwisu aukcyjnego Allegro przeprowadzone w trakcie warsztatów dla 25 tys. osób w ciągu trzech ostatnich lat w ramach Akademii Allegro. Seniorzy w większości nie znają narzędzi internetowych, choć dzięki nim mogliby ułatwić sobie życie. Przyznają, że okres rozwoju Internetu ich ominął, a ich rodziny nie są zbyt zainteresowane wyjaśnianiem im najbardziej podstawowych kwestii z tym związanych.

W przypadku najmłodszych sytuacja wcale nie wygląda lepiej. Osoby w wieku siedem – 14 lat to już ponad 15 proc. użytkowników Internetu w Polsce. One z kolei boją się upowszechnienia w sieci prywatnych treści – zwłaszcza zdjęć czy filmów zamieszczanych w serwisach społecznościowych.

13 milionów osób sprzedaje przez serwis aukcyjny Allegro

Kiepsko wygląda też poziom wiedzy osób zainteresowanych założeniem firmy zajmującej się handlem internetowym. 72 proc. ma problem ze zrozumieniem prawa, z zwłaszcza zasad składania reklamacji na towar kupiony w sieci. Niemal co czwarty chce wystartować z e-sprzedażą sprzętu elektronicznego. – Te branże są już na tyle mocno obsadzone przez dużych graczy, że inwestycja szybko może zakończyć się bankructwem – mówi Mariusz Wesołowski, wykładowca Akademii Allegro.

Jednak zainteresowanie internetowymi szkoleniami jest bardzo duże. Na najbliższy termin nie ma już wolnych miejsc. Może dzięki temu poziom wiedzy jednak wzrośnie.