Starbucks zawiesza reklamy w mediach społecznościowych

W odpowiedzi na powszechność hejtu w mediach społecznościowych Starbucks postanowił zrezygnować z płatnego reklamowania się w większości mediów społecznościowych.

Aktualizacja: 29.06.2020 13:44 Publikacja: 29.06.2020 12:54

Starbucks zawiesza reklamy w mediach społecznościowych

Foto: Bloomberg

Do buntu reklamodawców przeciwko mowie nienawiści przyciągającej zaangażowanie użytkowników mediów społecznościowych dołączył Starbucks. Sieć kawiarni postanowiła zrezygnować z płatnych reklam w social mediach, ale nie zamierza zaprzestać umieszczania postów bez płatnej promocji.

- Wierzymy w łączenie społeczności, zarówno osobiście, jak i online – poinformował Starbucks w oświadczeniu.

Biuro prasowe Starbucksa, jak informuje BBC, przekazało również, że zawieszenie reklam nie obejmuje należącego do Google serwisu YouTube. Decyzja koncernu najmocniej dotknie więc Facebooka, do którego należy zarówno Facebook, jak i Instagram.

Decyzja Starbucksa zapadła po tym, jak ogólnoświatową rezygnację z reklam we wszystkich mediach społecznościowych ogłosiła Coca-Cola, która wezwała firmy do których należą media społecznościowe do „większej odpowiedzialności".

Wcześniej rezygnację z reklamowania się na Facebooku, Instagramie i na Twitterze do końca 2020 ogłosił dla marki Ben&Jerry's koncern Unilever. Zawieszanie reklam przez marki jest spowodowane, jak wynika z oficjalnych komunikatów, „nienawistną retoryką oraz wiadomościami podżegającymi do przemocy". Szczególnie mocno uderzano w Facebooka, który odmawiał oznaczania treści tego typu, podczas gdy Twitter nie bał się uderzać nawet w Donalda Trumpa.

Bojkot reklamodawców, odbywający się pod hasztagiem #StopHateforProfit, wydaje się przynosić efekty. Facebook poinformował w piątek, że zacznie oznaczać potencjalnie krzywdzące lub zwodzące użytkowników posty, które jednak pozostaną w serwisie dla ich „wartości informacyjnej". Mark Zuckerberg zapowiedział także zakaz reklam zawierających rasistowskie treści lub podżegające do nienawiści z powodu rasy, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej, religii czy statusu imigracyjnego.

Bojkotujący chcą od Facebooka działań bardziej zdecydowanych – chcą by identyfikacją mowy nienawiści i dezinformacji zajęli się niezależni audytorzy, a reklamacjami w tym zakresie zajęli się eksperci. Ponad 150 firm, które zawiesiły już reklamy w ramach akcji chce również namówić do szerszego udziału europejskie firmy.

Do buntu reklamodawców przeciwko mowie nienawiści przyciągającej zaangażowanie użytkowników mediów społecznościowych dołączył Starbucks. Sieć kawiarni postanowiła zrezygnować z płatnych reklam w social mediach, ale nie zamierza zaprzestać umieszczania postów bez płatnej promocji.

- Wierzymy w łączenie społeczności, zarówno osobiście, jak i online – poinformował Starbucks w oświadczeniu.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane