Tuż po wakacjach Facebook przegonił NK.pl, który dotychczas był liderem wśród portali społecznościowych - wynika z z Megapanelu PBI/Gemius obejmującego dane za wrzesień 2011.

Oba portale odnotowały we wrześniu w porównaniu z sierpniem mocne spadki zainteresowania. Użytkowników portalu Facebook  było w Polsce w sierpniu ok. 11,72 mln (przy 12,18 mln w sierpniu), a NK.pl– ok. 11 62  mln (przy 12,19 mln w sierpniu).

W sierpniu oba portale dzieliła już różnica zaledwie 7 tys. użytkowników po tym jak  miesiąc wcześniej rodzimy portal społecznościowy nagle zwiększył dystans do międzynarodowego giganta (na świecie Facebook ma ponad 750 mln użytkowników).

Wyniki najnowszego Megapanelu nie przynoszą wielu zmian w czołówce rankingu. Najpopularniejszymi Grupami pozostają Google (17,58 mln) oraz Onet.pl (13,58 mln). Trzecie miejsce utrzymuje YouTube.com (12,54 mln). Kilka poważnych zmian zaszło nieco niżej w tabeli. Gazeta.pl (11,63 mln) awansowała na szósta pozycję wyprzedzając między innymi Allegro.pl (11,56) mln) (spadek na pozycję numer 8) oraz NK.pl (spadek na pozycję 7).

Większość polskich portali zanotowała wzrost użytkowników we wrześniu. Grupa Onet.pl (o 142,8 tys. użytkowników), Grupa Wirtualna Polska (o 77,8 tys. użytkowników), Grupa Gazeta.pl (o 480,2 tys. użytkowników) i Grupa Interia.pl (o 117,8 tys. użytkowników).