W przyszłym roku dojdzie do fuzji platform cyfrowych Cyfra+ i „n". Wspólnie stworzą przeciwwagę dla płatnej telewizji Zygmunta Solorza-Żaka. Mający ponad 3,5 mln klientów Cyfrowy Polsat zyska konkurencję, która na starcie będzie miała ok. 2,5 mln abonentów.
Specjaliści twierdzą, że do zagospodarowania na rynku płatnych telewizji jest jeszcze ok. 1 mln nowych klientów. To o nich stoczy się najpierw zimowa batalia na promocje i prezenty, a następnie na ofertę i, być może, ceny.
Cyfra+ i „n" zaatakują na pewno głównie wspólną mocniejszą ofertą sportową i filmową. Nadawany na Cyfrze+ Canal+ ma prawa do transmitowania piłkarskich lig: angielskiej, włoskiej, hiszpańskiej, francuskiej i polskiej, oraz rozgrywek NBA. A platforma „n" – prawa do nadawania Ligi Mistrzów.
– Będziemy w stanie skutecznie konkurować z Polsatem – mówi „Rz" Wojciech Kostrzewa, prezes grupy ITI kontrolującej TVN i „n". Rywalizacja będzie zacięta, także jeśli chodzi o dodatkowe usługi – na świecie większość operatorów oferuje dziś z telewizją również dostęp do telefonii i Internetu.
50 złotych wynosi średnio miesięczny abonament za płatną telewizję