Fuzja roku dzieli Polskę na dwie telewizje

Klienci platform cyfrowych zyskają lepszą ofertę, może też zmaleć cena, jaką płacą za odbiór telewizji i Internetu

Publikacja: 20.12.2011 02:33

Fuzja roku dzieli Polskę na dwie telewizje

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

W przyszłym roku dojdzie do fuzji platform cyfrowych Cyfra+ i „n". Wspólnie stworzą przeciwwagę dla płatnej telewizji Zygmunta Solorza-Żaka. Mający ponad 3,5 mln klientów Cyfrowy Polsat zyska konkurencję, która na starcie będzie miała ok. 2,5 mln abonentów.

Specjaliści twierdzą, że do zagospodarowania na rynku płatnych telewizji jest jeszcze ok. 1 mln nowych klientów. To o nich stoczy się najpierw zimowa batalia na promocje i prezenty, a następnie na ofertę i, być może, ceny.

Cyfra+ i „n" zaatakują na pewno głównie wspólną mocniejszą ofertą sportową i filmową. Nadawany na Cyfrze+ Canal+ ma prawa do transmitowania piłkarskich lig: angielskiej, włoskiej, hiszpańskiej, francuskiej i polskiej, oraz rozgrywek NBA. A platforma „n" – prawa do nadawania Ligi Mistrzów.

– Będziemy w stanie skutecznie konkurować z Polsatem – mówi „Rz" Wojciech Kostrzewa, prezes grupy ITI kontrolującej TVN i „n". Rywalizacja będzie zacięta, także jeśli chodzi o dodatkowe usługi – na świecie większość operatorów oferuje dziś z telewizją również dostęp do telefonii i Internetu.

50 złotych wynosi średnio miesięczny abonament za płatną telewizję

Cyfrowy Polsat jest bardzo dobrze przygotowany do walki o klienta. – Spodziewam się, że łączona oferta platformy „n" i TP SA, w ramach której firmy oferują wspólnie dostęp do telewizji i Internetu, zostanie rozszerzona na nową strukturę. Na rynku usług pakietowych będzie też walczył Polsat z Pol-komtelem, który będzie miał mimo wszystko więcej usług do zaoferowania – uważa Piotr Janik, analityk domu maklerskiego KBC Securities.

Fuzja może także oznaczać konieczność wymiany dekoderów u części klientów nowej połączonej platformy satelitarnej, bo każda z firm zamawia je obecnie u innego producenta.

Analitycy nie spodziewają się jednak znacznego spadku cen usług. – Do tej pory dwóch się biło (Canal+ i Cyfrowy Polsat należący do Zygmunta Solorza-Żaka – red.), a trzeci korzystał („n") – mówi jeden z nich. Specjaliści przypominają, że wiele lat temu po połączeniu Cyfry+ i Wizji TV ceny pakietów sportowych wcale nie spadły, ale wręcz wzrosły. Uzasadniane było to tym, że widzowie zyskują komfort oglądania rozgrywek, mając tylko jeden dekoder.

Nie brakuje jednak optymistów, którzy twierdzą, że po fuzji dostęp do sportowej oferty obu platform może być w ramach jednej umowy tańszy. – Firmy będą musiały trochę spuścić z ceny z myślą o kliencie – zauważa Piotr Grzybowski, analityk DI BRE Banku.

Zmiany na rynku płatnych telewizji to skutek jednej z największych transakcji w historii polskich mediów – właściciela zmienia największa obok Polsatu prywatna telewizja TVN.

W przyszłym roku dojdzie do fuzji platform cyfrowych Cyfra+ i „n". Wspólnie stworzą przeciwwagę dla płatnej telewizji Zygmunta Solorza-Żaka. Mający ponad 3,5 mln klientów Cyfrowy Polsat zyska konkurencję, która na starcie będzie miała ok. 2,5 mln abonentów.

Specjaliści twierdzą, że do zagospodarowania na rynku płatnych telewizji jest jeszcze ok. 1 mln nowych klientów. To o nich stoczy się najpierw zimowa batalia na promocje i prezenty, a następnie na ofertę i, być może, ceny.

Pozostało 82% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie