Do Internetu zaglądało w ubiegłym roku 55,4 proc. populacji przy 52,4 proc. rok wcześniej - wynika z najnowszego podsumowania przygotowywanego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. - Struktura użytkowników Internetu nie zmienia się. Największy wzrost w ubiegłym roku zarówno w kategorii świadomości marki, jak i korzystania ze strony zanotował Facebook – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown. Rok temu spontanicznie znajomość Facebooka deklarowało zaledwie 9,1 proc. Internautów. W 2011 roku było to już... 23,3 proc. W 2010 roku witrynę w ciągu miesiąca stronę Facebooka odwiedzało 18,3 proc. internautów ( a Naszą Klasę: 54,6 proc.). Rok później analogiczny wynik dla Facebooka wynosi już 37,3 proc. , a Nk.pl: 47 proc.
Najbardziej rozpoznawalną witryna w Polsce jest Google.pl - spontaniczną znajomość tej strony deklaruje 59,6 proc. internautów (kolejne są: Allegro, Onet i Wirtualna Polska). Google.pl jest też najchętniej w ciągu miesiąca odwiedzaną witryną: wchodzi na nią 89 proc. polskich użytkowników sieci (potem są Allegro, Onet i You Tube).
Gros z 16,69 mln osób, które wchodzą w Polsce do sieci, to doświadczeni internauci – 50,9 proc. korzysta z Internetu od więcej niż 5 lat. 25,3 proc. wchodzi do sieci od 3 do 5 lat.
Większość korzysta też z Internetu bardzo systematycznie. Ponad 70 proc. deklaruje, że wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, ponad jedna piąta korzysta z niej kilka razy w tygodniu.
Mimo rozmaitych programów aktywizujących, wśród Internautów prawie nie rośnie, niestety, udział osób powyżej 60 roku życia, które korzystają z Internetu. Na koniec 2011 roku wynosił 5 proc., rok wcześniej: 4 proc.