Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu

Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu – wynika z najnowszych badań NetTrack. Tyle osób wchodziło do sieci w 2011 roku

Publikacja: 31.01.2012 18:55

Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu

Foto: Flickr

Do Internetu zaglądało w ubiegłym roku 55,4 proc. populacji przy 52,4 proc. rok wcześniej - wynika z najnowszego podsumowania przygotowywanego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. - Struktura użytkowników Internetu nie zmienia się. Największy wzrost w ubiegłym roku zarówno w kategorii świadomości marki, jak i korzystania ze strony zanotował Facebook – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown. Rok temu spontanicznie znajomość Facebooka deklarowało zaledwie 9,1 proc. Internautów. W 2011 roku było to już... 23,3 proc. W 2010 roku witrynę w ciągu miesiąca stronę Facebooka odwiedzało 18,3 proc. internautów ( a Naszą Klasę: 54,6 proc.). Rok później analogiczny wynik dla Facebooka wynosi już 37,3 proc. , a Nk.pl: 47 proc.

Najbardziej rozpoznawalną witryna w Polsce jest Google.pl - spontaniczną znajomość tej strony deklaruje 59,6 proc. internautów (kolejne są: Allegro, Onet i Wirtualna Polska). Google.pl jest też najchętniej w ciągu miesiąca odwiedzaną witryną: wchodzi na nią 89 proc. polskich użytkowników sieci (potem są Allegro, Onet i You Tube).

Gros z 16,69 mln osób, które wchodzą w Polsce do sieci, to doświadczeni internauci – 50,9 proc. korzysta z Internetu od więcej niż 5 lat. 25,3 proc. wchodzi do sieci od 3 do 5 lat.

Większość korzysta też z Internetu bardzo systematycznie. Ponad 70 proc. deklaruje, że wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, ponad jedna piąta korzysta z niej kilka razy w tygodniu.

Mimo rozmaitych programów aktywizujących, wśród Internautów prawie nie rośnie, niestety, udział osób powyżej 60 roku życia, które korzystają z Internetu. Na koniec 2011 roku wynosił 5 proc., rok wcześniej: 4 proc.

Większość internautów (39 proc.) to ludzie w wieku 25-39 lat, po 28 proc. stanowią młodzi ludzie (15- 24 lata) oraz 40-59 - latkowie.

Do Internetu zaglądało w ubiegłym roku 55,4 proc. populacji przy 52,4 proc. rok wcześniej - wynika z najnowszego podsumowania przygotowywanego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. - Struktura użytkowników Internetu nie zmienia się. Największy wzrost w ubiegłym roku zarówno w kategorii świadomości marki, jak i korzystania ze strony zanotował Facebook – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown. Rok temu spontanicznie znajomość Facebooka deklarowało zaledwie 9,1 proc. Internautów. W 2011 roku było to już... 23,3 proc. W 2010 roku witrynę w ciągu miesiąca stronę Facebooka odwiedzało 18,3 proc. internautów ( a Naszą Klasę: 54,6 proc.). Rok później analogiczny wynik dla Facebooka wynosi już 37,3 proc. , a Nk.pl: 47 proc.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy