Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu

Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu – wynika z najnowszych badań NetTrack. Tyle osób wchodziło do sieci w 2011 roku

Publikacja: 31.01.2012 18:55

Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu

Foto: Flickr

Do Internetu zaglądało w ubiegłym roku 55,4 proc. populacji przy 52,4 proc. rok wcześniej - wynika z najnowszego podsumowania przygotowywanego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. - Struktura użytkowników Internetu nie zmienia się. Największy wzrost w ubiegłym roku zarówno w kategorii świadomości marki, jak i korzystania ze strony zanotował Facebook – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown. Rok temu spontanicznie znajomość Facebooka deklarowało zaledwie 9,1 proc. Internautów. W 2011 roku było to już... 23,3 proc. W 2010 roku witrynę w ciągu miesiąca stronę Facebooka odwiedzało 18,3 proc. internautów ( a Naszą Klasę: 54,6 proc.). Rok później analogiczny wynik dla Facebooka wynosi już 37,3 proc. , a Nk.pl: 47 proc.

Najbardziej rozpoznawalną witryna w Polsce jest Google.pl - spontaniczną znajomość tej strony deklaruje 59,6 proc. internautów (kolejne są: Allegro, Onet i Wirtualna Polska). Google.pl jest też najchętniej w ciągu miesiąca odwiedzaną witryną: wchodzi na nią 89 proc. polskich użytkowników sieci (potem są Allegro, Onet i You Tube).

Gros z 16,69 mln osób, które wchodzą w Polsce do sieci, to doświadczeni internauci – 50,9 proc. korzysta z Internetu od więcej niż 5 lat. 25,3 proc. wchodzi do sieci od 3 do 5 lat.

Większość korzysta też z Internetu bardzo systematycznie. Ponad 70 proc. deklaruje, że wchodzi do sieci codziennie lub prawie codziennie, ponad jedna piąta korzysta z niej kilka razy w tygodniu.

Mimo rozmaitych programów aktywizujących, wśród Internautów prawie nie rośnie, niestety, udział osób powyżej 60 roku życia, które korzystają z Internetu. Na koniec 2011 roku wynosił 5 proc., rok wcześniej: 4 proc.

Większość internautów (39 proc.) to ludzie w wieku 25-39 lat, po 28 proc. stanowią młodzi ludzie (15- 24 lata) oraz 40-59 - latkowie.

Do Internetu zaglądało w ubiegłym roku 55,4 proc. populacji przy 52,4 proc. rok wcześniej - wynika z najnowszego podsumowania przygotowywanego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. - Struktura użytkowników Internetu nie zmienia się. Największy wzrost w ubiegłym roku zarówno w kategorii świadomości marki, jak i korzystania ze strony zanotował Facebook – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown. Rok temu spontanicznie znajomość Facebooka deklarowało zaledwie 9,1 proc. Internautów. W 2011 roku było to już... 23,3 proc. W 2010 roku witrynę w ciągu miesiąca stronę Facebooka odwiedzało 18,3 proc. internautów ( a Naszą Klasę: 54,6 proc.). Rok później analogiczny wynik dla Facebooka wynosi już 37,3 proc. , a Nk.pl: 47 proc.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie