– Je­stem pod­eks­cy­to­wa­ny tym, że mo­gę się po­dzie­lić in­for­ma­cją, iż przej­mu­je­my In­sta­gram, któ­re­go uta­len­to­wa­ny ze­spół do­łą­czy do Fa­ce­bo­oka – na­pi­sał wczo­raj na swo­im pro­fi­lu Mark Zuc­ker­berg. To naj­więk­sze w hi­sto­rii je­go por­ta­lu prze­ję­cie – za mi­liard do­la­rów (w go­tów­ce i ak­cjach). Zuc­ker­berg uprze­dził od ra­zu ewen­tu­al­ne py­ta­nia – w naj­bliż­szym cza­sie tak du­żych prze­jęć nie ma w pla­nach. Jed­nak wczo­raj­sza in­for­ma­cja ze­lek­try­zo­wa­ła in­ter­nau­tów – po dwóch go­dzi­nach pra­wie 100 tys. osób klik­nę­ło „lu­bię to".

In­sta­gram to apli­ka­cja na smart­fo­ny, któ­ra po­zwa­la na ro­bie­nie zdjęć z wy­ko­rzy­sta­niem róż­nych ro­dza­jów go­to­wych fil­trów oraz efek­tów wi­zu­al­nych i dzie­le­nie się ni­mi ze zna­jo­my­mi za po­mo­cą mo­bil­nych urzą­dzeń, za po­śred­nic­twem róż­nych ser­wi­sów. In­sta­gram ma po­zo­stać osob­ną apli­ka­cją.

1 mld dolarów za­pła­cił Fa­ce­bo­ok za swo­je naj­więk­sze prze­ję­cie – za­kup ser­wi­su In­sta­gram

Za­ło­żo­ny w 2010 r. ser­wis ma ok. 30 mln użyt­kow­ni­ków na ca­łym świe­cie, zgro­ma­dził już też oko­ło mi­liar­da fo­to­gra­fii.

Kil­ka ty­go­dni te­mu wła­ści­cie­le ser­wi­su prze­ko­ny­wa­li, że nie jest on na sprze­daż. Po tym, jak apli­ka­cja sta­ła się do­stęp­na tak­że na An­dro­idzie, In­sta­gram był wy­ce­nia­ny przez ry­nek na ok. 0,5 mld dol. A to ozna­cza, że ser­wis Mar­ka Zuc­ker­ber­ga po­dwo­ił tę staw­kę.