Tym samym potwierdziły się informacje, jakie „Rz" podawała w kwietniu tego roku. - – Cały czas pracujemy nad tym tytułem, przymierzamy się do startu najwcześniej jesienią tego roku, ale wiele zależy od rynku reklamy – przyznał nam wtedy Tomasz Zięba, prezes wydawnictw Hearst-Marquard Publishing (wydawca „Cosmopolitan", „Shape" i „Joy") oraz Marquard Media Polska (m.in. „Playboy", „CKM" i „Voyage").
Dziś Marquard ofircjalnie podał, że na licencji amerykańskiego wydawnictwa Hearst Inc. jesienią tego roku ukaże się pierwszy, pilotażowy numer polskiej edycji miesięcznika, a jego regularne wydawanie magazynu ruszy wiosną przyszłego roku.
Naczelną tytułu jest Joanna Góra (obecnie szefowa magazynu„Hot Moda& Shopping"), za Biuro reklamy odpowiadać będzie Julita Ziółkowska (dyrektor reklamy miesięczników „Cosmopolitan", "Hot" i „Joy") we współpracy z Alicją Skrzypczak, dyrektorem reklamy Marquarda. - Numer pilotażowy będzie rozpowszechniany wyłącznie w zamkniętym systemie prenumeraty, obejmującym wyselekcjonowaną grupę kobiet, w nakładzie 30. tys. egzemplarzy – podał wydawca. - Koncepcja pilotażowego wydania była przez Hearsta stosowana w innych krajach, m.in. w Hiszpanii i sprawdziła się –wyjaśnia Beata Milewska, wydawca polskiej edycji „Harper's Bazaar".
Miesięcznik „Harper's Bazaar", do którego prawa licencyjne ma amerykański koncern Hearst Corporation, ukazuje się dziś w 43 krajach świata. W Stanach Zjednoczonych miesięcznik wystartował w 1867 roku i był pierwszym amerykańskim magazynem o modzie. Do dziś poświęcony jest głównie modzie i stylowi.