Ranking obejmuje 10 reklam o zasięgu globalnym, umieszczonych w serwisie YouTube w okresie od 1 marca 2012 roku do 30 kwietnia 2013 roku. Został przygotowany przez Google z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.

Minimalna długość reklam uwzględnionych w rankingu wynosiła 10 sekund. Aby mogły zostały uwzględnione, musiały być oglądane przez internautów co najmniej przez 80 proc. czasu ich trwania, czyli np. reklama trwająca minutę musiała być oglądana co najmniej 48 sekund.

Dodatkowo, reklamy musiały mieć globalny zasięg, co najmniej 1 tys. płatnych wyświetleń i musiały być udostępnione publicznie. Uwzględnione w rankingu reklamy nie mogły zawierać treści przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych.

Stworzoną na tej podstawie listę reklam przebadano następnie pod kątem stosunku wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych. Ponieważ celem rankingu było stworzenie listy najbardziej wirusowych reklam, pozostawiono w nim reklamy, których wskaźnik wyświetleń organicznych wyniósł minimum 20 proc. lub takie, które odnotowały minimum 1 milion naturalnych obejrzeń. Następnie uszeregowano reklamy według liczby globalnych odsłon.

Aby upewnić się, że ranking odzwierciedla w jak największym stopniu stan rzeczywisty, usunięto z niego inne treści m.in. zwiastuny filmowe i zwiastuny gier wideo, bo są one zwykle traktowane jako treść a nie spot reklamowy. Zwiastun gry Call of Duty, który uplasował się na 4. miejscu w rankingu, oceniono jako reklamę.