- Dostawy tabletów będą rosły we wszystkich regionach świata, zwłaszcza na rynkach rozwijających się, podczas gdy sprzedaż notebooków (także tych ultra slim) będzie wszędzie malała. Sprzedaż tabletów dobije do 589 mln w 2017 roku. W tym samym roku notebooków sprzedanych zostanie 176 mln – podają eksperci NPD Display Search.
Producenci tabletów oferują coraz liczniejszym klientom coraz większy wybór urządzeń. Według prognoz na rynku coraz więcej będzie np. możliwości wyboru wielkości ekranu elektronicznej tabliczki. W tym roku tablety z ekranami o przekątnej mniejszej niż 8 cali będą stanowić 59 proc. sprzedaży wszystkich (sprzeda się ich 166 mln), ale w 2015 roku ten udział wzrośnie już do 63 proc. (sprzedaż na poziomie 277 mln sztuk). Zdaniem analityków NPD Display Search producenci skupią się teraz na tabliczkach o przekątnej 8 i 7,5 cala oraz na urządzeniach, których cena będzie przystępna dla średnio zarabiających klientów. – Pierwotnie planowana produkcja notebooków będzie mniejsza w miarę jak spada zainteresowanie ich zakupem. Producenci części i całych urządzeń zwiększają produkcję ekranów i innych komponentów dla tabletów, by nadążyć za zmianami zachodzącymi na rynku – komentuje Richard Shim, starszy analityk NPD Display Search.
Jak dodaje, w związku z tym, że koszt wyprodukowania wyświetlacza stanowi ponad jedną trzecią wyprodukowania całego tabletu, tańsze elektroniczne tabliczki o mniejszej przekątnej będą znajdowały wielu klientów zwłaszcza w krajach rozwijających się.