Z informacji pochodzących z kierownictwa CBS, które przeciekły do amerykańskich mediów wynika, że sieć rozmawia obecnie z różnymi platformami na temat transmisji nowego programu.
Kanał CBS News Stream ma być wynikiem współpracy redakcji CBS News oraz działem interaktywnych kontaktów z widzami. Ramówka nowego kanału ma przypominać nadawany w sieci przez sportową telewizję ESPN program SportsCenter: program będzie relacjonował pojawiające nowe wydarzenia na bieżąco, a inne segmenty – reportaże i programy publicystyczne – będą powtarzane w ciągu dnia. Nowy kanał ma też korzystać z materiałów produkowanych przez redakcje CBS News oraz sztandarowego programu reporterskiego sieci – 60 Minutes.
CBS News Stream będzie dostępny zarówno za średnictwem komputerowych przeglądarek, jak i oddzielnej aplikacji na tablety. Termin jego uruchomienia zależy nie tylko od utworzenia redakcji, ale także od zakończenia rozmów z cyfrowymi partnerami CBS, którzy udostępnią swoje platformy. "Nowe platformy oferują atrakcyjne możliwości, które zamierzamy w pełni wykorzystać" – zapewnia rzecznik CBS Corporation Dana McClintock.
Programy informacyjne CBS konkurują z analogicznymi produkcjami innych wielkich sieci – NBC, ABC i Fox. W odróżnieniu jednak od NBC czy Fox, które mają w swoich grupach kablowych 24-godzinne kanały informacyjne (odpowiednio MSNBC i Fox News), CBS nie dysponuje podobnym produktem. Uruchomienie programu online jest stosunkowo tanią formą włączenia się do rywalizacji na rynku, który jest już stosunkowo dobrze nasycony. Swoje programy transmitują przecież w internecie kablowe stacje informacyjne, takie jak CNN, a wszyscy wielcy gracze na rynku eksperymentują z nowymi technologiami. Dzięki serwisom internetowym Netflix oraz YouTube streaming sygnału telewizyjnego stał się w USA nowym standardem.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku