Najpierw badani wybierali trzy ulubione spoty telewizyjne spośród pokazanych im przez badaczy. Najwięcej takich wskazań (40 proc. wszystkich) dostał spot środka UrinalINtensiv. Kolejny był film reklamowy sieci elektromarketów Media Expert (39 proc. wskazań). - Dwa oblicza Dody zaprezentowane w reklamie Media Expert podobały się najbardziej osobom młodym (szczególnie do 30 roku życia), jak też osobom z wykształceniem średnim i wyższym (w odróżnieniu od badanych deklarujących wykształcenie zawodowe) – podaje dom mediowy Lowe Media. Trzecim najlepiej przyjętym spotem (32 proc.) był film reklamujący Cyfrowy Polsat. - Rodzinna atmosfera ukazana w spocie podobała się najbardziej mieszkańcom małych miast do 50 tysięcy mieszkańców, a zdecydowanie najmniejszym uznaniem cieszyła się wśród osób z wyższym wykształceniem – podaje firma.
W tej części badania, gdzie proszono badanych o spontaniczne wskazanie ulubionego spotu, wygrała reklama Volkswagena. - Reklama z psem imitującym dźwięki samochodu była najczęściej spontanicznie przywoływaną pojedynczą kreacją. Pomimo krótkiego czasu emisji (premiera w telewizji w tym samym miesiącu co rozpoczęcie badania), spot zdobył niekwestionowanie uznanie Polaków – podaje Lowe Media. Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły firmy telekomunikacyjne: Play oraz Orange z kolejną odsłoną przygód Serca i Rozumu. Za nimi uplasowały się reklamówki papieru toaletowego Regina i operatora Nju.
Badanie przeprowadzono między 8 i 17 stycznia tego roku na 1002 osobach powyżej 16 roku życia (grupa była reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia).