Polscy internauci odrwacają się od Apple'a

Polacy coraz chętniej surfują w sieci na smartfonach i tabletach. 60 proc. z nich w tym celu korzysta ze sprzętu Samsunga i Apple.

Aktualizacja: 02.01.2015 08:58 Publikacja: 02.01.2015 02:28

Szacuje się, że już 10 proc. ruchu internetowego generują urządzenia mobilne.

Szacuje się, że już 10 proc. ruchu internetowego generują urządzenia mobilne.

Foto: Bloomberg

Szacuje się, że już 10 proc. ruchu internetowego generują urządzenia mobilne. Jeszcze w 2013 r. co trzeci mobilny internauta w naszym kraju korzystał z tabletów i smartfonów Apple, choć udział rynkowy tych urządzeń był znikomy (wynosił kilka procent). Eksperci tłumaczyli ten fenomen faktem, że użytkownicy iPadów i iPhone'ów są bardziej świadomymi i częściej wykorzystują możliwości, jakie dają te urządzenia.

W 2014 r. sytuacja uległa diametralnej zmianie. Liderem mobilnego rynku online został Samsung. Jak wynika z analiz firmy Gemius przygotowanych dla „Rzeczpospolitej" z urządzeń koreańskiego producenta korzysta 32 proc. internautów. Z produktów Apple  już tylko 27 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama