Polacy kochają rodzime seriale

W największych stacjach jest dużo polskich seriali i wciąż się widzom nie nudzą. W ciągu dekady najpopularniejsze produkcje przyciągnęły miliardy złotych.

Aktualizacja: 02.03.2015 07:43 Publikacja: 01.03.2015 21:00

„Pierwsza miłość” (Polsat): lider wpływów z reklam w 2014 r.

„Pierwsza miłość” (Polsat): lider wpływów z reklam w 2014 r.

Foto: materiały prasowe

Serialem dekady, jeśli chodzi o cennikowe wpływy z emitowanych przy nim reklam, jest nadawane w TVN od 2003 roku „Na Wspólnej" (patrz: wykres, na ekranie jest już ponad 2025. odcinek) z prawie 2,1 mld zł wpływów, wynika z rankingu przygotowanego przez dom mediowy Lowe Media.

– W zestawieniu dziesięciolecia prym wiodą oczywiście seriale, które nie schodzą z ekranów od lat. To one mają najwyższe budżety, najwięcej nadanych spotów oraz przerw reklamowych – mówi Michał Bakalarczyk, starszy media planner w Lowe Media. – Ale warto zwrócić uwagę także np. na serial „Przyjaciółki" (Polsat – red.), który nie zdążył jeszcze zgromadzić wielkich wpływów, bo jest nadawany od niecałych trzech lat, ale znajduje się w czołówce pod względem inwestycji przypadających na jedną przerwę reklamową oraz pod względem oglądalności – dodaje.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju