Reklama

Rewolucja w Empiku. Sieć wchodzi na rynek książek używanych

Empik wprowadza nową usługę. Po raz pierwszy sieć będzie sprzedawać używane książki. To efekt współpracy z firmą Tezeusz, liderem rynku antykwarycznego w Polsce.

Publikacja: 03.09.2024 12:50

Rewolucja w Empiku. Sieć wchodzi na rynek książek używanych

Foto: Adobe Stock

Największa polska sieć sprzedaży książek, wydawnictw muzycznych, filmów i gier szykuje rewolucję. Po ponad trzech dekadach działalności Empik po raz pierwszy wprowadzi do swojej oferty książki z drugiej ręki. Dokona tego dzięki połączeniu sił z firmą Antykwariat i Księgarnią Tezeusz.

Czytaj więcej

Niegrzeczne książki pokolenia Z

Tezeusz prowadzi znaną księgarnię internetową, jak i największy antykwariat w kraju. O współpracy z Empikiem poinformował na Facebooku prezes spółki Andrzej Miszk. Jak ogłosił, pierwsi z 7 milionów klientów Empiku zaczęli już kupować pierwsze z miliona książek używanych z platformy Tezeusz.

„Specjalna umowa Tezeusza z Empikiem była negocjowana od marca br przez 4 miesiące. Ostatecznie zgodzono się na moje kluczowe warunki, które są tak dobre, że zostały objęte klauzulą najwyższej poufności” – napisał Andrzej Miszk w poście.

Reklama
Reklama

Empik będzie sprzedawać używane książki we współpracy z firmą Tezeusz. Zagrozi Allegro?

Szef Tezeusza uważa, że dzięki współpracy z Empikiem obie firmy zagrożą dominacji Allegro na polskim rynku książek używanych.

„Tylko Tezeusz mógł otworzyć wrota Empikowi do całego rynku książki używanej w Polsce (200-300 mln zł), by zacząć wyszarpywać Allegro duży kawał rynku książkowego i realnie konkurować z gigantem polskiego rynku e-commerce w tym obszarze, poratować PR-owo gasnący brand książkowy Empiku, przyciągnąć kolejne setki tysięcy klientów na inne produkty oraz dać swoim klientom wreszcie duży i ambitny repertuar książek, który 5-krotnie przekracza dotychczasową ofertę tytułową tego marketplacu” – wymienił Miszk.

Prezes Tezeusza przedstawił ambitne plany zawojowania rynku. Jak zdradził, „na dniach książki Tezeusza będą odbierane w 300 salonach Empiku w całej Polsce i wejdą w premiową usługę w zasadzie darmowej wysyłki”. Firma zamierza już w pierwszym miesiącu sprzedać 30-40 tys. książek za 1-1,5 mln zł, a w 2025 roku sprzedać w Empiku 1 mln książek za 25-30 mln zł.

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama