Reklama
Rozwiń
Reklama

"Gwiezdne Wojny" biją rekordy

Siódma część gwiezdnej sagi zarobi przez pierwszy weekend na całym świecie ponad pół miliarda dolarów.

Aktualizacja: 20.12.2015 17:01 Publikacja: 20.12.2015 16:38

Finn (John Boyega) młoda Rey (Daisy Ridley) to bohaterowie nowej części "Gwiezdnych wojen”, ale poja

Finn (John Boyega) młoda Rey (Daisy Ridley) to bohaterowie nowej części "Gwiezdnych wojen”, ale pojawi się też starszy o ponad 30 lat Han Solo (Harrison Ford)

Foto: materiały prasowe

Według niepełnych jeszcze dawnych nowa część "Gwiezdnych Wojen" zarobi w USA ponad 230 mln dolarów. To rekord w historii amerykańskiego kina - film J.J. Abramsa pobił "Jurassic World", który latem tego roku zarobił w pierwszy weekend 208 mln dol.

Jeśli chodzi o zarobek w pierwszy weekend na całym świecie, "Gwiezdne Wojny" (517 mln dol.) nie pobiją "Jurrasic World" (524 mln dol.). Ale to wynik decyzji managerów Disneya. "Jurrasic World" otworzył się jednocześnie na całym świecie. "Gwiezdne Wojny" na kilku rynkach otworzyły się już kilka dni temu, ale - i to decyduje - na drugim co do wielkości kinowym rynku chińskim film ukaże się dopiero na początku stycznia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama