Złote Spinacze 2022 rozdane. Kto zwyciężył w tym roku?

Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL. Swoją nagrodę przyznała też Redakcja RP.pl, a otrzymał ją w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.

Publikacja: 03.12.2022 06:00

Złote Spinacze 2022 rozdane. Kto zwyciężył w tym roku?

Foto: materiały prasowe

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble

materiały prasowe

W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR – otrzymała ją Iga Świątek – polska tenisistka.

- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.

materiały prasowe

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: Porozmawiajmy szczerze o otyłości.

Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" i redaktor naczelny rp.pl wraz z la

Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" i redaktor naczelny rp.pl wraz z laureatami nagrody

materiały prasowe

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

1.       PR korporacyjny

ZŁOTO Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
SREBRO Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
BRĄZ Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

2.       PR produktu

SREBRO Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

3.       Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO OZE ma prawa! / Pan Pikto
SREBRO „Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
SREBRO Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

4.       Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
BRĄZ Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

5.       Kampania społeczna

ZŁOTO UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
BRĄZ Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

6.       PR pro bono

ZŁOTO UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina

7.       Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
SREBRO Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
BRĄZ NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

8.       Event komercyjny

ZŁOTO OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
SREBRO MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
BRĄZ Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex

9.       Event społeczny

ZŁOTO 10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
BRĄZ Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

10.   Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
SREBRO Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
SREBRO Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska

11.   Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
SREBRO Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
BRĄZ Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik

12.   PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
BRĄZ STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS

13.   Social media

ZŁOTO Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
SREBRO Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

14.   Business-to-Business PR

SREBRO Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
SREBRO Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
BRĄZ Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event

15.   PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding

16.   Media Relations

ZŁOTO EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
SREBRO Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
SREBRO Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

17.   Employer Branding

ZŁOTO MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
SREBRO Impact Stories / Deloitte Poland
SREBRO Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

18.   Content marketing - branded content

ZŁOTO Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
SREBRO Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
BRĄZ Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
BRĄZ Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

19.   Custom Publishing

ZŁOTO Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
SREBRO ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
BRĄZ ERC Inspiration Book / Planet Partners

20.   Wsparcie Ukrainy

ZŁOTO Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO Butik Pełen Dobra / Port Łódź
BRĄZ InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
BRĄZ SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners

Kategorie sektorowe:

1.       Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
SREBRO Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
BRĄZ Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency

2.       Finanse

ZŁOTO Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
SREBRO Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
BRĄZ Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

3.       Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO „Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO 1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
SREBRO Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble

4.       Moda i styl życia

SREBRO YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
SREBRO Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
BRĄZ Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com

5.       Sektor spożywczy

ZŁOTO Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
BRĄZ Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
BRĄZ Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation

6.       Kultura i media

ZŁOTO MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
BRĄZ Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska

7.       Medycyna i zdrowie

ZŁOTO Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
BRĄZ Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
BRĄZ @JestemOpiekunem / MSL, Nutricia

8.       Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
BRĄZ Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
BRĄZ Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA

9.       Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
SREBRO Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

10.   Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
SREBRO „M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
BRĄZ Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska

11.   Motoryzacja i transport

ZŁOTO Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO

12.   NGO i sektor publiczny

ZŁOTO Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
SREBRO Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland

Kategorie specjalne:

1.       Kreatywność

ZŁOTO Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska

2.       Efektywność

ZŁOTO Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia

3.       Research&Insight

ZŁOTO Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

Tytanowy Spinacz: MSL

Nagroda redakcji rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek

Partner merytoryczny konkursu: SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk.

Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Newseria, Pro4Media, Polska Agencja Prasowa, Conrego,  Sotrender, Postmotive Studio, Upright Music, MSL, Grupa Komunikacja Plus, Prowly, Procontent, BeCommunications.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Pozostało 95% artykułu
Media
Maciej Miłosz dołącza do działu gospodarczo-biznesowego „Rzeczpospolitej”
Media
Subskrypcje „Rzeczpospolitej” dla studentów i pracowników Collegium Civitas
Media
Dystrybutorzy i producenci filmów w Polsce biją finansowe rekordy. Oto powód
Media
Netflix bije kwartalne prognozy i ostrzega. Wyjdzie silnie poza streaming?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Media
Bruksela uznaje platformę porno za VLOP i… każe chronić nieletnich i ujawnić reklamy