Złote Spinacze rozdane. Kto zwyciężył w 2023 r.?

Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.

Publikacja: 09.12.2023 08:40

Złote Spinacze rozdane. Kto zwyciężył w 2023 r.?

Foto: ZFPR

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna.

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe Jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy w historii, pierwsze miejsce zajęły ex aequo trzy firmy. Tytanowe Spinacze oraz tytuły „Najlepszego w konkursie” zdobyły agencje: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Linkleaders, zaś trzecia była agencja Big Picture.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także Nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt „Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” autorstwa Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

2. PR produktu

SREBRO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

BRĄZ
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor

SREBRO
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / PRCN Procontent

BRĄZ
Fest Issue / Pan Pikto, Going.

4. Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

BRĄZ
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / PRCN Procontent

5. Kampania społeczna

ZŁOTO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll

BRĄZ
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

6. PR pro bono

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC

SREBRO
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing

BRĄZ
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age

8. Event komercyjny

ZŁOTO
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

9. Event społeczny

ZŁOTO
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds

BRĄZ
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360

BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency

10. Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska

SREBRO
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar, McDonald’s Polska

SREBRO
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR

BRĄZ
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

12. PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits

SREBRO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom

13. Social media

ZŁOTO
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That

SREBRO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

SREBRO
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group

14. Business-to-Business PR

ZŁOTO
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska

SREBRO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

15. PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication

BRĄZ
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics

16. Media Relations

ZŁOTO
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl

SREBRO
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

BRĄZ
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

17. Employer Branding

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

BRĄZ
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)

18. Content marketing - branded content

ZŁOTO
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide

SREBRO
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

19. Custom Publishing

ZŁOTO
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

BRĄZ
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl

BRĄZ
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites

20. Walka z dezinformacją

ZŁOTO
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

BRĄZ
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

BRĄZ
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication

Kategorie sektorowe:

1. Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

SREBRO
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

2. Finanse

ZŁOTO
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

SREBRO
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

3. Sektor spożywczy

SREBRO
Dobry Skład / 24/7Communication Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

BRĄZ
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl

4. Moda i styl życia

SREBRO
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse

SREBRO
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol

5. Kultura i media

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

6. Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

BRĄZ
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

7. Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie

SREBRO
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex

SREBRO
Matura z WF / Przestrzeń

8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland, Super Super Studio

9. Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

SREBRO
#rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

10. Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

SREBRO
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

SREBRO
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

11. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative

SREBRO
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD

Kategorie specjalne:

1. Kreatywność

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

2. Efektywność

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

3. Research&Insight

ZŁOTO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

Tytanowe Spinacze: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL

Nagroda Redakcji rp.pl: Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska

Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, K+Group, Prowly, PRCN, 38 Content Communication.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna.

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe Jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).

Pozostało 92% artykułu
Media
Bruksela uznaje platformę porno za VLOP i… każe chronić nieletnich i ujawnić reklamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Media
Oferty naciągaczy zalewają Polskę. „Króluje” Facebook
Media
Satelitarna telewizja do lamusa? Tak radzą sobie największe platformy w Polsce
Media
Nadużycia w Biełsacie? TVP zawiadamia prokuraturę. Romaszewska: ubeckie metody
Media
Z big techami da się walczyć. Czy dojdzie do pozwów zbiorowych nad Wisłą?
Media
Rafał Brzoska: Bez niezależnych mediów będziemy jeszcze bardziej podatni na fake newsy