Złote Spinacze rozdane. Kto zwyciężył w 2023 r.?

Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze.

Publikacja: 09.12.2023 08:40

Złote Spinacze rozdane. Kto zwyciężył w 2023 r.?

Foto: ZFPR

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna.

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe Jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy w historii, pierwsze miejsce zajęły ex aequo trzy firmy. Tytanowe Spinacze oraz tytuły „Najlepszego w konkursie” zdobyły agencje: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Linkleaders, zaś trzecia była agencja Big Picture.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także Nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt „Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” autorstwa Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

2. PR produktu

SREBRO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

BRĄZ
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor

SREBRO
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / PRCN Procontent

BRĄZ
Fest Issue / Pan Pikto, Going.

4. Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

BRĄZ
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / PRCN Procontent

5. Kampania społeczna

ZŁOTO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll

BRĄZ
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

6. PR pro bono

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC

SREBRO
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing

BRĄZ
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age

8. Event komercyjny

ZŁOTO
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

9. Event społeczny

ZŁOTO
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds

BRĄZ
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360

BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency

10. Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska

SREBRO
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar, McDonald’s Polska

SREBRO
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR

BRĄZ
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

12. PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits

SREBRO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom

13. Social media

ZŁOTO
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That

SREBRO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

SREBRO
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group

14. Business-to-Business PR

ZŁOTO
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska

SREBRO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

15. PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication

BRĄZ
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics

16. Media Relations

ZŁOTO
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl

SREBRO
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

BRĄZ
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

17. Employer Branding

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

BRĄZ
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)

18. Content marketing - branded content

ZŁOTO
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide

SREBRO
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

19. Custom Publishing

ZŁOTO
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

BRĄZ
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl

BRĄZ
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites

20. Walka z dezinformacją

ZŁOTO
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

BRĄZ
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

BRĄZ
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication

Kategorie sektorowe:

1. Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

SREBRO
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

2. Finanse

ZŁOTO
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

SREBRO
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

3. Sektor spożywczy

SREBRO
Dobry Skład / 24/7Communication Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

BRĄZ
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl

4. Moda i styl życia

SREBRO
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse

SREBRO
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol

5. Kultura i media

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

6. Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

BRĄZ
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

7. Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie

SREBRO
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex

SREBRO
Matura z WF / Przestrzeń

8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland, Super Super Studio

9. Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

SREBRO
#rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

10. Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

SREBRO
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

SREBRO
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

11. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative

SREBRO
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD

Kategorie specjalne:

1. Kreatywność

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

2. Efektywność

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

3. Research&Insight

ZŁOTO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

Tytanowe Spinacze: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL

Nagroda Redakcji rp.pl: Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska

Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, K+Group, Prowly, PRCN, 38 Content Communication.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna.

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe Jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).

Pozostało 92% artykułu
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił