„Parkiet” wśród najważniejszych tytułów prasowych dla inwestorów indywidualnych

Kolejne Ogólnopolskie Badanie Inwestorów przeprowadzone przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych przyniosło optymistyczne informacje dla Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.

Publikacja: 01.12.2022 15:10

„Parkiet” wśród najważniejszych tytułów prasowych dla inwestorów indywidualnych

Foto: Marketing

„Parkiet”, według ponad 4 tysięcy osób biorących udział w badaniu, niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „najpopularniejsze gazety i czasopisma”.

„Wśród gazet i czasopism prym wiodą tytuły, które na tle bardziej horyzontalnej konkurencji, zdecydowanie więcej uwagi poświęcają tematom inwestycyjnym. Trzy gwiazdki dla „Parkietu” i „Pulsu Biznesu” za pojawienie się w odpowiedziach 20 proc. ankietowanych, to również utrzymanie stanu sprzed roku” – czytamy na stronie SII.

Wśród najważniejszych źródeł informacji dla inwestorów indywidualnych wysoką pozycję w zestawieniu serwisów internetowych zajął parkiet.com. Doceniono również forum parkiet.com (fora internetowe) oraz Parkiet TV (w kategorii: najpopularniejsze kanały na YouTube).

Czytaj więcej

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

- Wysokie pozycje „Parkietu” w różnych kategoriach badania OBI to dobra informacja, bo pokazuje, że nie tylko inwestorzy instytucjonalni doceniają jakość tzw. kontentu tworzonego przez największy w Polsce newsroom gospodarczy, ale również czynią to inwestorzy indywidualni. Na bieżąco staramy się reagować i dopasować treściami do aktualnych potrzeb naszych czytelników. Na przykład według badania OBI coraz większe grono inwestorów inwestuje z myślą o emeryturze (zapewne w spółki dywidendowe), w ETF-y czy w akcje za granicą. Jedna piąta badanych miała do czynienia z kryptowalutami. Takich tematów na naszych łamach, w gazecie, w internecie czy w telewizji również jest i będzie coraz więcej – komentuje Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”.

Głównym wnioskiem płynącym z OBI 2022 jest otwarcie się polskiego inwestora indywidualnego na inwestowanie na rynkach zagranicznych. Świadczą o tym dane o posiadanych akcjach spółek zagranicznych, jak i funduszach ETF notowanych poza GPW, przy jednoczesnym spadku zainteresowania polską giełdą. Równocześnie, wymagający rok sprawił, że w portfelu przeciętnego inwestora indywidualnego przybyło obligacji (zwłaszcza obligacji Skarbu Państwa) i metali szlachetnych, a część środków wycofana została na depozyty bankowe. Za największą słabość polskiego rynku kapitałowego większość inwestorów uznała negatywny wpływ polityki oraz podatek od zysków kapitałowych.

Czytaj więcej

Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” z nową ofertą prenumeraty na 2023 rok

– Kolejna edycja Ogólnopolskiego Badania Inwestorów pokazała, że polscy inwestorzy indywidualni zareagowali na wojnę, inflację i ich konsekwencje. Otworzyliśmy się szerzej na inwestowanie poza krajem, zarówno bezpośrednio w akcje zagranicznych spółek, jak i za pośrednictwem instrumentów pasywnych, takich jak ETF – mówi Michał Masłowski, wiceprezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone na 4137 inwestorach, między lipcem a październikiem.

„Parkiet”, według ponad 4 tysięcy osób biorących udział w badaniu, niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „najpopularniejsze gazety i czasopisma”.

„Wśród gazet i czasopism prym wiodą tytuły, które na tle bardziej horyzontalnej konkurencji, zdecydowanie więcej uwagi poświęcają tematom inwestycyjnym. Trzy gwiazdki dla „Parkietu” i „Pulsu Biznesu” za pojawienie się w odpowiedziach 20 proc. ankietowanych, to również utrzymanie stanu sprzed roku” – czytamy na stronie SII.

Pozostało 87% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie