CD Projekt zaktualizuje plany

We wtorek największe polskie studio ogłosi zmiany w strategii. To będzie raczej ewolucja, a nie rewolucja – przewidują eksperci.

Publikacja: 04.10.2022 03:00

CD Projekt zaktualizuje plany

Foto: Bloomberg

– Nie spodziewam się istotnych zmian. Wydaje mi się, że nadchodząca aktualizacja została wymuszona koniecznością zmiany założeń w programie motywacyjnym – komentuje Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ. Podkreśla, że obecny program motywacyjny jest właściwie nieaktywny ze względu na zbyt wymagające cele, a spółka musi pozostać konkurencyjna na rynku pracy.

– Dlatego oczekuję, że najważniejszą informacją płynącą z wtorkowego komunikatu będzie urealnienie celów programu motywacyjnego. Natomiast poziom celów finansowych spółki może oczywiście przełożyć się na oczekiwania inwestorów – podsumowuje Rodak.

CD Projekt jest największym producentem gier notowanym na warszawskiej giełdzie. Przed premierą „Cyberpunka”, na początku grudnia 2020 r., akcje spółki były rekordowo drogie, a całe studio wyceniano na ponad 46 mld zł. Teraz wartość firmy na GPW to około 10 mld zł.

Kacper Koproń, analityk Trigon DM, przypomina, że poprzednia strategia została odebrana przez rynek negatywnie, więc oczekiwania na pozytywne zaskoczenia są raczej na niskim poziomie.

– Spodziewam się raczej aktualizacji, jeśli chodzi o zaawansowanie i tempo prac nad grami. Oczekuję, że spółka przekaże także informacje w zakresie procesu przejścia na silnik Unreal Engine 5 – komentuje analityk.

CD Projekt w tym roku nawiązał strategiczne partnerstwo z Epic Games. Na jego mocy przyszłe tytuły polskiego studia mają być tworzone przy użyciu technologii Unreal Engine. Na nowym silniku powstanie m.in. kolejna gra z zapowiedzianej, nowej wiedźmińskiej sagi.

Co jeszcze może pojawić się w strategii? Niewykluczone, że padnie orientacyjna data „Wiedźmina 3” na nowe konsole oraz płatnego rozszerzenia do „Cyberpunka”.

– Dużym zaskoczeniem, nie wiem, czy pozytywnym, byłaby informacja o ponownym rozwoju trybu multiplayer w „Cyberpunku”. Przy obecnym zainteresowaniu grą ta decyzja miałaby sens biznesowy – podsumowuje Koproń z Trigon DM.

„Cyberpunk” zadebiutował 10 grudnia 2020 r. Okazał się komercyjnym sukcesem, ale oczekiwania były znacząco wyższe. W ostatnich tygodniach sprzedaż gry poszła w górę po wrześniowej premierze serialu anime „Cyberpunk Edgerunners“ na Netfliksie. Polskie studio jest jego współproducentem.

Obecna strategia CD Projektu została ogłoszona wiosną 2021 r. Zapowiedziano w niej równoległe tworzenie dużych gier i dodatków, dalszą rozbudowę marek oraz rozwój w obszarze online. Według najnowszych informacji CD Projekt chciałby mocniej rozwijać się przez fuzje i przejęcia. Niewykluczone, że ten element też zostanie poruszony w zaktualizowanej strategii.

– Nie spodziewam się istotnych zmian. Wydaje mi się, że nadchodząca aktualizacja została wymuszona koniecznością zmiany założeń w programie motywacyjnym – komentuje Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ. Podkreśla, że obecny program motywacyjny jest właściwie nieaktywny ze względu na zbyt wymagające cele, a spółka musi pozostać konkurencyjna na rynku pracy.

– Dlatego oczekuję, że najważniejszą informacją płynącą z wtorkowego komunikatu będzie urealnienie celów programu motywacyjnego. Natomiast poziom celów finansowych spółki może oczywiście przełożyć się na oczekiwania inwestorów – podsumowuje Rodak.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu