„Rzeczpospolita” ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, „Rzeczpospolita” po trzech miesiącach przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na wiadomości publikowane przez gazetę dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2 tys. razy.

Publikacja: 13.09.2022 11:56

„Rzeczpospolita” ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

Foto: Mariusz Szachowski, fototaxi.pl

„Rzeczpospolita” jest również na pierwszym miejscu w zestawieniu tytułów prasowych oraz mediów ekonomicznych. W zestawieniu ogólnym drugie miejsce z awansem aż o cztery pozycje należy do stacji telewizyjnej TVN24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Podium natomiast zamyka serwis internetowy Onet, wspominany jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

W sierpniu „Rzeczpospolita” — numer jeden w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce — jako pierwsza podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji Newsweeka, co było szeroko komentowane w polskich mediach.

Stacja TVN24, która znalazła się na drugim miejscu w rankingu, przeprowadziła wywiad z przewodniczącym Platformy Obywatelskiej – Donaldem Tuskiem, który podczas wywiadu krytykował działania polskich władz w sprawie katastrofy ekologicznej na Odrze.

Natomiast Onet, zamykający podium głównego zestawienia, w połowie miesiąca opublikował materiał o śledztwie toczącym się od marca br. wokół jednego z zakładów produkcyjnych, który mógł mieć związek z zatruciem Kanału Gliwickiego.

Prasa z największym udziałem w mediach, które się cytuje

W TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów sierpnia niemal połowę zajmuje prasa – 40%, którą kolejno reprezentują Rzeczpospolita, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Sieci, Gazeta Wyborcza i Fakt. Po 20% udziału mają stacje telewizyjne, w kolejności TVN24, Polsat News, TVN, portale internetowe Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz rozgłośnie radiowe RMF FM, Radio ZET i Program I Polskiego Radia.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” liderem rankingu tytułów prasowych

„Rzeczpospolita” z liczbą 2 tys. cytowań pozostaje także liderem rankingu tytułów prasowych. Drugie miejsce, podobnie do zestawienia z lipca, zajmuje „Super Express” z wynikiem 1,4 tys. Podium zaś zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, na którą inne media w sierpniu powoływały się ponad 1,3 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" na szczycie podium najbardziej opiniotwórczych tytułów ekonomiczno–biznesowych

"Rzeczpospolita" utrzymuje się też na szczycie podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym (2 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna" (1,3 tys. powołań), a podium zamyka „Puls Biznesu" z liczbą 150 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się „Forbes" (127) oraz „Parkiet" (27), który z kolei zamyka ranking.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 33 011 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 31 sierpnia 2022 roku.

„Rzeczpospolita” jest również na pierwszym miejscu w zestawieniu tytułów prasowych oraz mediów ekonomicznych. W zestawieniu ogólnym drugie miejsce z awansem aż o cztery pozycje należy do stacji telewizyjnej TVN24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Podium natomiast zamyka serwis internetowy Onet, wspominany jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.

W sierpniu „Rzeczpospolita” — numer jeden w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce — jako pierwsza podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji Newsweeka, co było szeroko komentowane w polskich mediach.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych