Reklama
Rozwiń
Reklama

Spotify wciąż nie zarobił

Przychody szwedzkiego serwisu muzycznego wzrosły w ubiegłym roku do 1,95 mld euro, to jednak nie wystarczyło firmie, by w końcu wypracować zysk.

Aktualizacja: 27.05.2016 15:27 Publikacja: 27.05.2016 15:16

Spotify wciąż nie zarobił

Foto: Bloomberg

Utworzony w 2006 r. w Szwecji serwis Spotify oferuje darmowy dostęp do utworów w sieci bądź za stałą opłatą, umożliwiającą ukrycie reklam. Choć liczba osób korzystających z usług platformy rośnie w zawrotnym tempie i pod koniec 2015 r. sięgnęła aż 89 mln regularnych użytkowników, tylko 28 mln z nich zdecydowała się na zakup abonamentu. Z tego względu głównym źródłem przychodów firmy w dalszym ciągu pozostają reklamy udostępniane na stronie. Przychody serwisu z ich tytułu uległy w zeszłym roku niemal podwojeniu i wraz z opłatami płaconymi przez użytkowników skoczyły o 80 proc. do 1,95 mld euro. To znaczna poprawa w porównaniu z 2014 r., kiedy łączne przychody urosły o 45 proc. Wciąż nie wystarczyło to jednak, by pokryć wszystkie koszty związane z prowadzeniem platformy i spłatą honorarium dla artystów. Strata netto firmy pogłębiła się w 2015 r. o 7 proc. aż do 173 mln euro.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama