Spotify wciąż nie zarobił

Przychody szwedzkiego serwisu muzycznego wzrosły w ubiegłym roku do 1,95 mld euro, to jednak nie wystarczyło firmie, by w końcu wypracować zysk.

Aktualizacja: 27.05.2016 15:27 Publikacja: 27.05.2016 15:16

Spotify wciąż nie zarobił

Foto: Bloomberg

Utworzony w 2006 r. w Szwecji serwis Spotify oferuje darmowy dostęp do utworów w sieci bądź za stałą opłatą, umożliwiającą ukrycie reklam. Choć liczba osób korzystających z usług platformy rośnie w zawrotnym tempie i pod koniec 2015 r. sięgnęła aż 89 mln regularnych użytkowników, tylko 28 mln z nich zdecydowała się na zakup abonamentu. Z tego względu głównym źródłem przychodów firmy w dalszym ciągu pozostają reklamy udostępniane na stronie. Przychody serwisu z ich tytułu uległy w zeszłym roku niemal podwojeniu i wraz z opłatami płaconymi przez użytkowników skoczyły o 80 proc. do 1,95 mld euro. To znaczna poprawa w porównaniu z 2014 r., kiedy łączne przychody urosły o 45 proc. Wciąż nie wystarczyło to jednak, by pokryć wszystkie koszty związane z prowadzeniem platformy i spłatą honorarium dla artystów. Strata netto firmy pogłębiła się w 2015 r. o 7 proc. aż do 173 mln euro.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie