Reklama
Rozwiń

Spotify wciąż nie zarobił

Przychody szwedzkiego serwisu muzycznego wzrosły w ubiegłym roku do 1,95 mld euro, to jednak nie wystarczyło firmie, by w końcu wypracować zysk.

Aktualizacja: 27.05.2016 15:27 Publikacja: 27.05.2016 15:16

Spotify wciąż nie zarobił

Foto: Bloomberg

Utworzony w 2006 r. w Szwecji serwis Spotify oferuje darmowy dostęp do utworów w sieci bądź za stałą opłatą, umożliwiającą ukrycie reklam. Choć liczba osób korzystających z usług platformy rośnie w zawrotnym tempie i pod koniec 2015 r. sięgnęła aż 89 mln regularnych użytkowników, tylko 28 mln z nich zdecydowała się na zakup abonamentu. Z tego względu głównym źródłem przychodów firmy w dalszym ciągu pozostają reklamy udostępniane na stronie. Przychody serwisu z ich tytułu uległy w zeszłym roku niemal podwojeniu i wraz z opłatami płaconymi przez użytkowników skoczyły o 80 proc. do 1,95 mld euro. To znaczna poprawa w porównaniu z 2014 r., kiedy łączne przychody urosły o 45 proc. Wciąż nie wystarczyło to jednak, by pokryć wszystkie koszty związane z prowadzeniem platformy i spłatą honorarium dla artystów. Strata netto firmy pogłębiła się w 2015 r. o 7 proc. aż do 173 mln euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama