Reklama

Spotify wciąż nie zarobił

Przychody szwedzkiego serwisu muzycznego wzrosły w ubiegłym roku do 1,95 mld euro, to jednak nie wystarczyło firmie, by w końcu wypracować zysk.

Aktualizacja: 27.05.2016 15:27 Publikacja: 27.05.2016 15:16

Spotify wciąż nie zarobił

Foto: Bloomberg

Utworzony w 2006 r. w Szwecji serwis Spotify oferuje darmowy dostęp do utworów w sieci bądź za stałą opłatą, umożliwiającą ukrycie reklam. Choć liczba osób korzystających z usług platformy rośnie w zawrotnym tempie i pod koniec 2015 r. sięgnęła aż 89 mln regularnych użytkowników, tylko 28 mln z nich zdecydowała się na zakup abonamentu. Z tego względu głównym źródłem przychodów firmy w dalszym ciągu pozostają reklamy udostępniane na stronie. Przychody serwisu z ich tytułu uległy w zeszłym roku niemal podwojeniu i wraz z opłatami płaconymi przez użytkowników skoczyły o 80 proc. do 1,95 mld euro. To znaczna poprawa w porównaniu z 2014 r., kiedy łączne przychody urosły o 45 proc. Wciąż nie wystarczyło to jednak, by pokryć wszystkie koszty związane z prowadzeniem platformy i spłatą honorarium dla artystów. Strata netto firmy pogłębiła się w 2015 r. o 7 proc. aż do 173 mln euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama