Reklama
Rozwiń
Reklama

Media Development Investment Fund ma już ponad 8 proc. głosów na WZA Agory.

Stacjonujący w Nowym Jorku fundusz inwestycyjny non-profit Media Development Investment Fund (MDIF) ma już ponad 8 proc. głosów na WZA Agory.

Aktualizacja: 07.06.2016 11:50 Publikacja: 07.06.2016 07:06

Media Development Investment Fund ma już ponad 8 proc. głosów na WZA Agory.

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Jak podała Agora w poniedziałkowy wieczór, MDIF oraz jego spółka zależna MDIF Media Holdings mają już 11,22 proc. jej kapitału zakładowego i 8,26 proc. głosów na WZA. Agora wiedziała, że trwają negocjacje MDIF z jej inwestorami finansowymi. Nie podała jednak tej informacji przed ujawnieniem, że ma nowego akcjonariusza, którzy przekroczył 5 proc. próg udziału.

- W opinii spółki, opóźnienie przekazania powyższej informacji poufnej było uzasadnione z uwagi na fakt, iż przekazanie jej w tamtym czasie do publicznej wiadomości mogłoby wpłynąć na przebieg negocjacji i tym samym naruszyć słuszny interes spółki lub mogłoby w nieuzasadniony sposób wpływać na ocenę sytuacji i decyzje obecnych lub potencjalnych akcjonariuszy spółki – wytłumaczyła Agora w komunikacie.

Największymi udziałowcami finansowymi Agory były dotychczas: PTE PZU SA (11,72 proc. głosów na WZA), Nationale Nederlanden PTE (11,71 proc.) oraz Aegon PTE (5,07 proc. głosów).

Nie wiadomo na razie, czyje udziały skupił fundusz. Media spekulowały już o możliwych wycofaniu się z Agory PTE PZU po tym, jak w styczniu tego roku Dawid Jackiewicz, minister skarbu poinformował, że ma „duże wątpliwości, czy utrzymywanie tak dużego zaangażowania [PTE PZU –re.] w tej spółce [Agorz – red.] ma sens". - W mojej ocenie była to decyzja ratunkowa, mająca na celu nie tyle dobro inwestora, ile ratowanie spółki medialnej – mówił też minister w wywiadzie, jaki opublikował tygodnik „wSieci".

MDIF to fundusz w Polsce szerzej nieznany. Z jego strony internetowej wynika, że specjalizuje się w „zapewnianiu finansowania i wsparcia technicznego niezależnym biznesom newsowym i informacyjnym w czasach zmieniającego się otoczenia, pomagając im w osiągnięciu finansowej równowagi".

Reklama
Reklama

– Inwestujemy w media, które produkują newsy, informacje oraz umożliwiają debatę, która umożliwia budowanie wolnych, dobrze prosperujących społeczeństw – podaje fundusz na swojej stronie www. Jak informuje, jest przedsięwzięciem non-profit i od 1996 roku zainwestował 133,8 mln dol. w 108 biznesach w 38 krajach. Fundusz działa od 1995 roku, założyli go serbska dziennikarka Sasa Vucinic i Stuart Auerbach – były dziennikarz i korespondent „The Washington Post". Pierwszej pożyczki fundusz udzielił słowackiej gazecie „SME".

Wśród firm, które wspierają fundusz są zarówno inwestorzy stricte finansowi, jak i organizacje wspierające media. MDIF przyznaje się także do pozafinansowego wsparcia od Holenderskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju czy bardzo znanej w branży mediowej organizacji WAN-IFRA zrzeszającej wydawców gazet z całego świata.

Lokalnym smaczkiem na liście podmiotów wspierających MDIF radą jest... Grupa Polsat. Wśród menedżerów zarządzających funduszem też jest polski akcent – za inwestycje odpowiada m.in. Polka - Anna Maria Kryńska. W MDIF pracuje od 1997 roku, zanim trafiła tam, pracowała m.in. dla funduszu X NFI Foksal, Ciechu i w Banku Handlowym.

Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama