Reklama

W USA sprzedaż e-booków spada. W Polsce przeciwnie - wciąż rośnie

W Ameryce wpływy ze sprzedaży e-książek obniżyły się w ub.r. o 10 proc. rok do roku. Polsce na razie to nie grozi. W 2015 r. wydawcy zainkasowali o 7 proc. wyższe wpływy z e-książek niż rok wcześniej.

Aktualizacja: 21.07.2016 21:05 Publikacja: 21.07.2016 20:11

Foto: Bloomberg

Moda na e-booki w USA – do której mocno przyczynił się tamtejszy rynek, gdzie powstał Amazon i jego popularne na całym świecie czytniki Kindle – zaczyna się stabilizować. W ubiegłym roku wpływy ze sprzedaży e-booków spadły tam rok do roku kolejny raz, i to znacznie bardziej niż rok wcześniej, kiedy spadkowy trend zaledwie się rysował.

W 2015 r. przychody amerykańskich wydawców z e-książek wyniosły 2,84 mld dol. i były o 11,3 proc. niższe niż rok wcześniej, kiedy spadek wynosił jeszcze tylko zaledwie ok. 1 proc. Zniżka nie wynika ze spadku cen – zmniejszyła się też liczba e-kopii książek, jakie trafiły na rynek: o 9,7 proc., do 424 mln – wynika z podsumowania Stowarzyszenia Amerykańskich Wydawców (AAP).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama