Skoda chce wrócić na amerykański rynek

Czeska marka motoryzacyjna chce wrócić na amerykański rynek. Ostatecznie Skoda podejmie decyzję o ekspansji w USA w 2017 roku.

Aktualizacja: 01.08.2016 12:59 Publikacja: 01.08.2016 12:52

Skoda chce wrócić na amerykański rynek

Foto: Bloomberg

Skoda, teraz część Grupy Volkswagen, sprzedawała swoje samochody w USA pod koniec lat 50. i na początku 60. XX wieku.

- W tym i przyszłym roku będziemy się zastanawiali i analizowali czy i i kiedy wrócić na północnoamerykański rynek - powiedział gazecie "Handelsblatt" Bernhard Maier, prezes Skody.

Analitycy uważają, że wejście na amerykański rynek Skody może być dla całej grupy VW ratunkiem po skandalu Dieslowym. Spadek sprzedaży samochodów marki Volkswagen był w USA w zeszłym roku znaczący, a Skoda może uratować wyniki koncernu na tym rynku. A przede wszystkim poprawić opinię marki i całej grupy.

Pytany o przyszłość silników Diesla Bernhard Maier, powiedział, że wszystko będzie zależało od kosztów produkcji nowych, bardziej ekologicznych silników i dodał, że teraz nie wiadomo "jaką rolę po 2025 roku będą odgrywały silniki Diesla" dla całego koncernu VW.

Mimo zeszłorocznej afery Dieslowej koncern Volkswagen w tym roku znów sprzedaje najwięcej samochodów na świecie. Znów przegonił Toyotę. W pierwszej połowie tego roku dostarczył klientom 5,12 mln samochodów.

Według prognoz Volkswagena rok 2016 zamknie się sprzedażą na poziomie 9,93 mln egzemplarzy i to mimo spadku sprzedaży w Ameryce Północnej oraz w Rosji. Rośnie sprzedaż w Europie a przede wszystkim w Chinach, gdzie dużym powodzeniem cieszą się Audi, Porsche oraz Skoda.

Skoda, teraz część Grupy Volkswagen, sprzedawała swoje samochody w USA pod koniec lat 50. i na początku 60. XX wieku.

- W tym i przyszłym roku będziemy się zastanawiali i analizowali czy i i kiedy wrócić na północnoamerykański rynek - powiedział gazecie "Handelsblatt" Bernhard Maier, prezes Skody.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił