Reklama
Rozwiń
Reklama

IAB Polska i PwC: rynek reklamy internetowej w Polsce w I kwartale 2016 r.

Jak policzyły IAB Polska i PwC, w pierwszym kwartale rynek reklamy internetowej w Polsce wzrosło rok do roku aż o 24,9 proc. i po trzech miesiącach 2016 r. był wart aż 800 mln zł.

Publikacja: 02.08.2016 16:36

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

To więcej niż był wart rynek cyfrowej reklamy w Polsce w całym 2007 roku. Wzrost wydatków na reklamę w sieci w I kw. był natomiast wyższy niż całym ubiegłym roku, kiedy wydatki zwiększyły się r/r o 20 proc. i wynosiły 3,17 mld zł.

Najszybciej rosła reklama graficzna (bez wideo): o 43 proc., która stanowiła już połowę wszystkich wydatków. - Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma reklama w mediach społecznościowych, której wartość wzrosła o 136 proc. – podaje IAB. Kolejne były: reklama w wyszukiwarkach (wzrost r/r o 33 proc., udział w rynku na poziomie 12 proc.) i ogłoszenia (udział na poziomie 13,3 proc., wzrost r/r o 14 proc.). Na reklamę wideo firmy wydały o 11 proc. więcej niż rok wcześniej i stanowiła ona 8 proc. reklamowego tortu. - Należy także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 89 proc. i pozyskały 18 proc. tortu reklamowego on-line – podaje IAB.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama