Facebook nie jest wydawcą? Właśnie kupił ważne narzędzie dla wydawców

Gigant mediów społecznościowych wielokrotnie podkreślał, że nie tworzy informacji. Po co mu zatem ważne dla korporacji medialnych narzędzie?

Aktualizacja: 15.11.2016 12:22 Publikacja: 15.11.2016 12:15

Facebook nie jest wydawcą? Właśnie kupił ważne narzędzie dla wydawców

Foto: 123RF

Facebook konsekwentnie od lat powtarza, że nie jest korporacją medialną, że nie tworzy własnych treści i nie próbuje wpływać na medialną rzeczywistość. Tymczasem w piątek firma Marka Zuckerberga dokonała zakupu CrowdTangle firmy, której działalność koncentruje się na dostarczaniu wydawcom i korporacjom medialnym narzędzia pozwalającego lepiej śledzić zasięg ich publikacji w serwisach społecznościowych. CrowdTangle umożliwia również śledzenie ważnych tematów i to właśnie narzędzia tego typu można winić za to, że czasem strumień informacyjny na Facebooku czy Twitterze wygląda niemal identycznie – gdy jakiś temat nagle pojawia się wysoko w trendach, media natychmiast chcą z tego skorzystać.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie