Facebook nie jest wydawcą? Właśnie kupił ważne narzędzie dla wydawców

Gigant mediów społecznościowych wielokrotnie podkreślał, że nie tworzy informacji. Po co mu zatem ważne dla korporacji medialnych narzędzie?

Aktualizacja: 15.11.2016 12:22 Publikacja: 15.11.2016 12:15

Facebook nie jest wydawcą? Właśnie kupił ważne narzędzie dla wydawców

Foto: 123RF

Facebook konsekwentnie od lat powtarza, że nie jest korporacją medialną, że nie tworzy własnych treści i nie próbuje wpływać na medialną rzeczywistość. Tymczasem w piątek firma Marka Zuckerberga dokonała zakupu CrowdTangle firmy, której działalność koncentruje się na dostarczaniu wydawcom i korporacjom medialnym narzędzia pozwalającego lepiej śledzić zasięg ich publikacji w serwisach społecznościowych. CrowdTangle umożliwia również śledzenie ważnych tematów i to właśnie narzędzia tego typu można winić za to, że czasem strumień informacyjny na Facebooku czy Twitterze wygląda niemal identycznie – gdy jakiś temat nagle pojawia się wysoko w trendach, media natychmiast chcą z tego skorzystać.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama