Spotify, jest największym na świecie płatnym serwisem streamingowym. Niecały rok temu miał 30 mln subskrybentów, a granicę 40 mln przekroczył we wrześniu. Jego największy rywal, drugi na świecie Apple Music, informował w lutym, że ma ponad 20 mln subskrybentów. A Tidal zaledwie 3 mln.

Serwis testuje teraz funkcję Hi-Fi - tak by oferować muzykę w jakości płyt CD. Na razie jest ona dostępna tylko w USA. Konto Spotify HiFi kosztuje dodatkowe 10 dolarów.

Spotify jest obecny w 60 krajach, z ponad 30 milionami utworów w katalogu.

Serwis umożliwia korzystanie też z bezpłatnego konta, które generuje przychody z reklam, ale ma ograniczoną funkcjonalność. Wraz z tymi użytkownikami z serwisu korzysta na całym świecie już ponad 100 mln osób.

Wzrost liczby subskrybentów Spotify cieszy inwestorów szwedzkiej spółki, którzy liczą na jej wejście na giełdę. Jak dotąd serwis nie przynosi zysków.