Reklama

GIODO z wątpliwościami odnośnie nowych przepisów abonamentowych

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych nie widzi problemu w pomyśle przekazywania danych na temat abonentów płatnej telewizji do Poczty Polskiej, ale pomysł włączenia prywatnych firm do pobierania abonamentu uważa, za „budzący wątpliwości”.

Aktualizacja: 13.03.2017 17:54 Publikacja: 13.03.2017 17:49

GIODO z wątpliwościami odnośnie nowych przepisów abonamentowych

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak

GIODO uważa, że budzący na rynku kontrowersji pomysł resortu kultury zakładający, że to operatorzy płatnych telewizji mają pobierać od abonentów zaświadczenia o zarejestrowaniu telewizora na Poczcie, jest poprawnie opracowany pod względem ochrony danych osobowych. Sprzeciwu inspektora nie budzi to, że Poczta żądałaby od płatnych telewizji danych osobowych na temat ich abonentów. – Niezależnie od powyższego, Generalny Inspektor podtrzymuje wątpliwości wobec koncepcji zaangażowania dostawców usług telewizji płatnej, a więc podmiotów prywatnych, w proces poboru opłat abonamentowych, będących rodzajem daniny publicznej, poprzez możliwość pozyskiwania przetwarzanych przez nich danych odbiorców końcowych – pisze w oficjalnym stanowisku Edyta Bielak–Jomaa, generalny inspektor ochrony danych osobowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama