GIODO z wątpliwościami odnośnie nowych przepisów abonamentowych

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych nie widzi problemu w pomyśle przekazywania danych na temat abonentów płatnej telewizji do Poczty Polskiej, ale pomysł włączenia prywatnych firm do pobierania abonamentu uważa, za „budzący wątpliwości”.

Aktualizacja: 13.03.2017 17:54 Publikacja: 13.03.2017 17:49

GIODO z wątpliwościami odnośnie nowych przepisów abonamentowych

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak

GIODO uważa, że budzący na rynku kontrowersji pomysł resortu kultury zakładający, że to operatorzy płatnych telewizji mają pobierać od abonentów zaświadczenia o zarejestrowaniu telewizora na Poczcie, jest poprawnie opracowany pod względem ochrony danych osobowych. Sprzeciwu inspektora nie budzi to, że Poczta żądałaby od płatnych telewizji danych osobowych na temat ich abonentów. – Niezależnie od powyższego, Generalny Inspektor podtrzymuje wątpliwości wobec koncepcji zaangażowania dostawców usług telewizji płatnej, a więc podmiotów prywatnych, w proces poboru opłat abonamentowych, będących rodzajem daniny publicznej, poprzez możliwość pozyskiwania przetwarzanych przez nich danych odbiorców końcowych – pisze w oficjalnym stanowisku Edyta Bielak–Jomaa, generalny inspektor ochrony danych osobowych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem