GIODO z wątpliwościami odnośnie nowych przepisów abonamentowych

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych nie widzi problemu w pomyśle przekazywania danych na temat abonentów płatnej telewizji do Poczty Polskiej, ale pomysł włączenia prywatnych firm do pobierania abonamentu uważa, za „budzący wątpliwości”.

Aktualizacja: 13.03.2017 17:54 Publikacja: 13.03.2017 17:49

GIODO z wątpliwościami odnośnie nowych przepisów abonamentowych

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak

GIODO uważa, że budzący na rynku kontrowersji pomysł resortu kultury zakładający, że to operatorzy płatnych telewizji mają pobierać od abonentów zaświadczenia o zarejestrowaniu telewizora na Poczcie, jest poprawnie opracowany pod względem ochrony danych osobowych. Sprzeciwu inspektora nie budzi to, że Poczta żądałaby od płatnych telewizji danych osobowych na temat ich abonentów. – Niezależnie od powyższego, Generalny Inspektor podtrzymuje wątpliwości wobec koncepcji zaangażowania dostawców usług telewizji płatnej, a więc podmiotów prywatnych, w proces poboru opłat abonamentowych, będących rodzajem daniny publicznej, poprzez możliwość pozyskiwania przetwarzanych przez nich danych odbiorców końcowych – pisze w oficjalnym stanowisku Edyta Bielak–Jomaa, generalny inspektor ochrony danych osobowych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie