Rekordowa kara dla Google’a może nie być ostatnią

Wyszukiwarka musi zapłacić 2,42 mld euro za nadużywanie dominującej pozycji na rynku. To najwyższa kara w historii unijnych postępowań antymonopolowych.

Aktualizacja: 28.06.2017 07:14 Publikacja: 27.06.2017 20:05

Foto: Bloomberg

Komisja Europejska zarzuciła amerykańskiemu koncernowi, że systematycznie w wynikach wyszukiwania na górze listy umieszcza produkty ze swojej własnej porównywarki cenowej Google Shopping. Internauta liczy, że dostarczone mu wyniki będą odzwierciedlać skomplikowany algorytm opracowany przez Google'a i będą najbliższe jego preferencji zakupowych. Tymczasem jako pierwsze pojawiają się produkty sprzedawców, którzy zapłacili za reklamę.

Dochodzenie w tej sprawie KE prowadziła od 2008 roku, formalne zarzuty przedstawiła w 2015, teraz przyszedł czas na karę. Poza koniecznością zapłacenia 2,42 mld euro Google będzie musiał w ciągu 90 dni zmienić kwestionowane praktyki. Jeśli tego nie zrobi, to będzie narażony na kolejne kary finansowe. Do tej pory w sprawie o nadużywanie dominującej pozycji na rynku najwyższą karę wymierzono Intelowi – 1,1 mld euro.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie