Reklama

Rekordowa kara dla Google’a może nie być ostatnią

Wyszukiwarka musi zapłacić 2,42 mld euro za nadużywanie dominującej pozycji na rynku. To najwyższa kara w historii unijnych postępowań antymonopolowych.

Aktualizacja: 28.06.2017 07:14 Publikacja: 27.06.2017 20:05

Foto: Bloomberg

Komisja Europejska zarzuciła amerykańskiemu koncernowi, że systematycznie w wynikach wyszukiwania na górze listy umieszcza produkty ze swojej własnej porównywarki cenowej Google Shopping. Internauta liczy, że dostarczone mu wyniki będą odzwierciedlać skomplikowany algorytm opracowany przez Google'a i będą najbliższe jego preferencji zakupowych. Tymczasem jako pierwsze pojawiają się produkty sprzedawców, którzy zapłacili za reklamę.

Dochodzenie w tej sprawie KE prowadziła od 2008 roku, formalne zarzuty przedstawiła w 2015, teraz przyszedł czas na karę. Poza koniecznością zapłacenia 2,42 mld euro Google będzie musiał w ciągu 90 dni zmienić kwestionowane praktyki. Jeśli tego nie zrobi, to będzie narażony na kolejne kary finansowe. Do tej pory w sprawie o nadużywanie dominującej pozycji na rynku najwyższą karę wymierzono Intelowi – 1,1 mld euro.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama