Reklama

Równowagę na rynku mediów może przywrócić tylko UE

Podatek reklamowy uderzy przede wszystkim w małych lokalnych wydawców, duże międzynarodowe korporacje go nie odczują – takie wnioski płyną z debaty eksperckiej „Rynek mediów 2021" zorganizowanej przez redakcję „Rzeczpospolitej".

Aktualizacja: 02.03.2021 06:13 Publikacja: 01.03.2021 21:00

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (pierwszy z lewej) zwracał uwagę, że podatek reklamowy może sz

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (pierwszy z lewej) zwracał uwagę, że podatek reklamowy może szczególnie dotknąć mniejszych wydawców prasowych. Dyskusję prowadził Michał Niewiadomski (po prawej)

Foto: Fotorzepa, Emil Górski

Pandemia mocno dotknęła rynek mediów i przychody reklamowe. Raport Publicis Groupe pokazuje, że cały 2020 r. zamknie się ujemną dynamiką na poziomie 8,6 proc.

– Drugi kwartał był najtrudniejszy, dynamika sięgała niemal -30 proc. W drugiej połowie roku widzieliśmy odbicie. III kw. zamknął się z dynamiką 3 proc., a IV kw. -1,2 proc. – podała Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment oficer w Publicis Groupe.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” udostępnia artykuły w wersji audio. Nowa funkcja w serwisie rp.pl
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama