Zdaniem Jacka Kurskiego, prezesa TVP, panel Nielsena, który dzisiaj bada udziały telewizji w rynku oglądalności, obejmuje za mało gospodarstw domowych (niecałe dwa tysiące), a do tego "waluta rozliczeniowa" stosowana dziś przez rynek telewizyjny i reklamowy, jaką są widzowie w wieku 16-49 lat, jest dla TVP niekorzystna, bo młodsi widzowie po prostu już dzisiaj telewizji nie oglądają, za to są na rynku starsi, których te "widełki" nie obejmują.
- Zanim dojdzie do zmiany badań telemetrycznych i na rynku pojawi się nowe bezstronne badanie państwowe, chcemy za kilka tygodni zacząć podawać wyniki badania zawierającego analizy big data autorstwa socjologów - mówił Kurski, nadmieniając, że oglądalność festiwalu w Opolu jego zdaniem jest w badaniach Nielsena zaniżona.
Prezes TVP widzi szansę na rozpisanie nowego przetargu na firmę monitorującą udziały telewizji w widowni w KRRiT.Jak zapowiedział, TVP chce zwrócić uwagę KRRiT na ten problem.